۰
ادامه کم توجهی‌ مسئولین به مدارس روستایی؛

دود کمبود فضای آموزشی به چشم دانش‌آموزان می‌رود/ مدارس روستاهای کنارک با حداقل امکانات آموزشی

دانش‌آموزان روستاهای شهرستان کنارک از حداقل امکانات آموزشی محروم هستند کمبود فضای آموزشی در مدارس با بحث عدالت آموزشی همخوانی ندارد.
دود کمبود فضای آموزشی به چشم دانش‌آموزان می‌رود/ مدارس روستاهای کنارک با حداقل امکانات آموزشی
به گزارش چهاربهاران، ضرورت توجه به مباحث آموزشی، اهمیت آن در جامعه و لزوم گسترش خدمات در این بخش بر کسی پوشیده نیست. درحالی‌که مدارس کشور روزبه‌روز از تجهیزات و امکانات بیشتری نظیر بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات آموزشی سالن های ورزشی و سیستم های هوشمند سازی برخوردار می‌شوند، هنوز هم دانش‌آموزان جنوب سیستان و بلوچستان و شهرستان کنارک در سخت‌ترین شرایط و با حداقل امکانات در حال تحصیل هستند.

در مدارس روستایی این شهرستان نه خبری از وایت برد است و نه از کولرهای آخرین سیستم؛ اینجا آفتاب هر روز به چهاردیواری های مدرسه سلام کرده و نسیم صبحگاهی نیز بوی گچ را در فضای کلاس پراکنده می‌کند.

روستای ناصرآباد که در فاصله 10کیلومتری شهرستان کنارک واقع شده است با دارا بودن یک مدرسه ابتدایی که اهدایی سازمان منطقه ازاد تجاری صنعتی چابهار در سال1378 بوده است با دو کلاس رو به تخریب است با اینکه با پیشرفت روستا و افزایش ساکنین روستا و تعداد دانش اموزان این مدرسه هم افزایش یافته است.

دو کلاس ظرفیت دانش آموزان را ندارد و مجبور به طی مسافتی برای تحصیل به شهرستان کنارک و یا ترک تحصیل هستند.

روستاهای که در عدم توجه مسئولین شهرستانی میسوزند

 دهیار روستای ناصرآباد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران از کنارک اظهار کرد: روستای ناصرآباد با وجود یک هزار و 250 نفر جمعیت به دلیل دوری از شهرستان کنارک باعث عدم توجه مسئولین شهرستانی قرار گرفته است و هیچ گونه توجهی از سوی مسئولین در این روستا وجود ندارد.

یوسف افراز افزود: ناصرآباد با وجود یک مدرسه در سال ۱۳۷۸ که اهدایی از طرف منطقه آزاد چابهار است و دیگر هیچ امکاناتی از طرف شهرستان کنارک به این مدرسه ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان از حداقل امکانات آموزشی محروم هستند که این موضوع با بحث عدالت آموزشی همخوانی ندارد.

 دهیار روستای ناصرآباد بیان کرد: در این روستا تنها یک مدرسه به نام خیبر وجود دارد که اهدایی منطقه آزاد چابهار با وجود دو کلاس در ساختمان و یک کلاس در کانکس است.

وی گفت: مدرسه خیبر در دو کلاسی که در ساختمان وجود دارد فاقد وسایل سرمایشی است و فقط پنکه های ناقصی که فقط ظاهری وجود دارند، سقف کلاس ها از چوب و اگر بارانی ببارد کلاس ها غیر قابل استفاده می شود و پنجره های مدرسه بدون شیشه که حشرات به راحتی وارد کلاس درس می شوند.

افراز خاطر نشان کرد: اندک وسایلی که در دبستان ناصرآباد قرار دارد با دلسوزی ها و زحمات و پیگیری های مدیر مدرسه تهیه شده است و در راه اندازی و هرچه بهتر شدن مدرسه تلاش های چشمگیری را انجام داده است.

دهیار روستا در پایان خواستار رسیدگی مسئولین شهرستانی کنارک به ویژه آموزش و پرورش شهرستان برای رسیدگی به فضای آموزشی روستا شد.

انتهای پیام/ خ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 450742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *