۰
به همت خیرین انجام شد؛

کلنگ زنی ساخت مدرسه ٦کلاسه در روستای گزمنزل چابهار

ساخت دبیرستان 6 كلاسه دخترانه در روستای گزمنزل از توابع چابهار توسط خیرین کلنگ زنی شد.
کلنگ زنی ساخت مدرسه ٦کلاسه در روستای گزمنزل چابهار

دهیار روستای گزمنزل در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: با ساخت دبیرستان به همت خیرین به زودى دختران باز مانده از تحصيل اين روستا و روستاهاى مجاور در اين دبيرستان، درس همبستگى را با مهر مى خوانند.

امجد ملک رئیسی با اشاره به مدرسه فعلی در روستا افزود: ساختمان فعلی مدرسه این روستا داراى یک سوله با دو اتاق درس فرسوده است که در کنار این سوله یک ساختمان غیر استاندارد وجود دارد که استفاده از آنها خالی از خطر نیست و همچنین بعضی از کلاس ها در چهار دیواری کوچک و بدون سقفی برگزار می شود که اخیرا به دلیل تعداد بالای دانش آموزان ساخته شده است.

وی بیان کرد: سرویس بهداشتی این مدرسه شکل صحرایی دارد و چاه فاضلاب با احتمال خطر سقوط در کنار آن قرار گرفته است.

ملک رئیسی ادامه داد: در اکثر روستاهای منطقه دشتیاری از توابع شهرستان چابهار فاقد مدارس متوسط برای دختران بوده که گاها موجب ترک تحصیل دانش آموزان دختر شده است، ولی با همت خیرین مدرسه دخترانه دوره متوسطه در این روستاها کلنگ زنی شد.

دهیار روستای گزمنزل خاطرنشان کرد: امید است با ساخت دبیرستان ٦كلاسه دخترانه در این روستا امکان تحصیل دانش آموزان این روستا و روستاهای تحت حوزه نفوذ آموزشی مانند گرودل، کهنایی کش، کهیربرز بالا و پایین و قاسم آباد فراهم شود.

 روستای گزمنزل در منطقه دشتیاری و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرستان چابهار واقع شده است.

گزمنزل روستایی  با یک هزار و 500 نفر سکنه، آمار رسمی دانش آموزان مقطع دبستان این روستا ٢٥٧ نفر و دانش آموزان مقطع دبیرستان١٦٠ نفر است ولی بدلیل نبود فضای آموزشی کافی و مناسب، تعداد دانش آموزانی که اکنون به مدرسه می آیند بسیار کمتر از آمار ارائه شده است.

انتهای پیام/
 
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 450553
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *