۰
ترانزیت هند به افغانستان از چابهار رسما کلید خورد؛

محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان وارد چابهار شد

با آغاز حرکت نخستین کشتی حامل ۱۳۰ هزار تن گندم از هند به افغانستان، چابهار محوریت خود در برقراری ارتباط ترانزیتی میان این دو کشور را کلید زد.
محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان وارد چابهار شد
به گزارش چهاربهاران، بندر چابهار بهترین و امن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر حمل کالاهای ترانزیتی بین کشورهای هند و افغانستان و راه دسترسی به کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای (CIS) است.

ورود محموله ۱۱۰ هزار تنی گندم ترانزیتی نقطه عطف توسعه فعالیت‌های ترانزیتی بندر چابهار است که تسریع در فرآیندها و ارائه خدمات مطلوب موجبات گسترش مبادلات تجاری در جذب تجار و استفاده از مسیر ترانزیتی بندر چابهار را فراهم خواهد آورد.

بهروز  آقایی با اشاره به اولین محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان اظهار کرد: کشتی «بهشاد» نخستین محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان شامل 640 دستگاه کانتینر به میزان 15 هزار تن، هفتم آبان از بندر کاندلای هند به مقصد چابهار بارگیری و امروز صبح وارد این بندر شد.

وی افزود: این محموله شامل ۶۴۵ کانتینر ۲۰ فوت است که پس از تخلیه همزمان توسط حمل جاده‌ای و از مرز "میلک" واقع در شمال سیستان و بلوچستان به افغانستان ترانزیت می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود در مرزهای مشترک افغانستان و پاکستان و تمایل تجار افغانستانی به ارسال محموله های صادراتی کشور افغانستان شامل تره بار، خشکبار و مواد معدنی به سایر کشورها از طریق بندر چابهار راه اندازی مسیر ترانزیتی چابهار یه «میلک» و انتقال ۵ هزار دستگاه کانتینر حامل ۱۱۰ هزار تن گندم اهدایی ترانزیتی فرصت بسیار مغتنمی برای استان سیستان و بلوچستان جهت استفاده از پتانسیل های ترانزیتی مسیر چابهار به میلک است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل فرآیندهای ترانزیت، مدیریت هزینه ها و هم افزایی بین دستگاه ها عامل موثر در جذب تجار افغانستانی در استفاده از این مسیر خواهد بود.

بهروز آقایی با اشاره به استقبال رسمی این محموله در بندر چابهار تصریح کرد: آیین استقبال رسمی از ورود این محموله با حضور هیاتی شامل معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی و عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نصیر احمد نور سفیر کشور افغانستان، جابر انصار رایزن بازرگانی افغانستان، سائوراب کومار سفیر کشور هند و دووش اوتام معاون سفیر افغانستان و شماری از مسئولان کشوری و استانی در محل اجرای طرح توسعه اسکله بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هیئت مذکور عصر امروز با هدف معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار از زیرساخت‌ها و تجهیزات طرح و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، اسکله مسافری بین‌المللی دریایی بندر شهید کلانتری بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 450489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *