وجود نیروهای مسلح مقتدر کشور سبب ترس آمریکا شده است

5 آبان 1396 ساعت 12:47

امام جمعه زاهدان گفت: عزت هر نظام به نیروهای مسلح است، بسیجی، سپاهی، ارتشی و انتظامی فرقی نمی‌کند همین عزیزان هستند که آمریکا را ترس فرا گرفته است.


به گزارش چهاربهاران، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان، اظهار کرد: بنا به روایتی امروز سالروز شهادت آقا امام حسن مجتبی ع است با نگاه به زندگی  امام حسن (ع) و مقایسه با زندگی برادرش امام حسین (ع) میتوان به این درک رسید که زندگی امامان را باید الگو برای خودمان قرار دهیم.
وی افزود: بیان زندگی امام مجتبی (ع) برای ما میتواند عبرت انگیز و الگو پذیر باشد اگر جامعه ما دینی است الگو ما زندگی و راه این امامان معصوم است ما نمیتوانیم زندگی امام حسن را الگو قرار دهیم و زندگی امام حسین را فراموش کنیم بلکه راه و الگو از هر دوی آنها باعث شکوفایی تمام مسلمانان است.
سلیمانی افزود: سه نوع تفاوت در زندگی این بزرگواران وجود داشت که باید به این تفاوت ها با دقت توجه کرد در زمان اقا امام مجتبی (ع)  راهی به جز صلح نبود و در زمان ابا عبدالله راهی جز قیام نبود، بلکه زمانی که به مصلحت باشد و صلاح جامعه باشد باید صلح کرد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: عزت هر نظام به نیروهای مسلح است، بسیجی، سپاهی، ارتشی و انتظامی فرقی نمی‌کند همین عزیزان هستند که آمریکا را ترس فرا گرفته است.
وی ادامه داد: در زمان امام مجتبی (ع) هم گروهی نظامی اهل کوفه بودند که تبعیت از امام را انجام ندادند البته به سمت طرف مقابل هم نرفتدند و به گروه سوم نامگذاری شدند و نا امنی و هرج و مرج راه انداختند و به آشوب طلبی روی آوردند و اما گروه چهارم که گروه فراوانی نبودند و امام مصلحت را در صلح با این گروه دید چه بسا اگر امام یارانی مقتدر داشتند صلح نمیکردند.
خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: امسال با پدیده نقض برجام رو به رو بوده ایم و تحریم های فراوان اضافه شده است لذا 13 ابان امسال با سالهای گذشته فرق دارد و باید آمادگی کامل پیدا کنیم درسته مربوط به نوجوانان و دانش آموزان است اما باید بدانیم برای ایران است و برای  انجام این کار چند نکته باید در نظر گرفته شود و همه احاد مردم با مشتی محکم تر و شعار های منسجم تر به دنیا نشان دهیم اینجا ایران است و به دولت های خود فروخته از جمله عربستان و دولت سعودی بفهمانیم تحریم حق ایران نیست.
وی گفت: نکته دوم اتهاماتی که بر علیه ایران می‌زنند و تا انجا بی شرمی را جلو بردند تا جایی که میگویند مجرمین سیاسی را به جرم مواد مخدر اعدام میکنند و قبل از این که بررسی کنند اعدامی های ما چه کسانی هستند همیشه به توهین میپردارند.
سلیمانی افزود: نکته سوم این بود که امریکا شعار مبارزه با داعش را داد اما در پشت پرده نیروهای سوری را بمب باران میکرد مردم مظلوم عراق را بمب باران کرد و زمانی که دید ایران با منطق موضوع کردستان و مردم کرد را حل کرد برای امریکا گران تمام شد.
وی با تاکید بر اینکه باید مشت محکمی در روز 13 ابان برای این فکرهای پلید امریکا گره کنیم، افزود: این روزها فکر های پلید و حماقت دشمن برای مقابله با ایران در سر خود دارند اما بدانند که اگر چشم چپ به این مرز و بوم داشته باشند بدانند این جوانان و بسیجی های مخلص به ارزوی خود میرسند و به فرمان رهبرشان برای مقابله با دشمنان قد علم میکنند.
وی گفت:  13 ابان برای ما یه حرکت نمایشی و شعاری و یه حرکت سوری نیست بلکه برای ما یک تمرین است که اگر روزی دشمن بخواهد برای تمامیت ارزی ما و استقلال ما هجوم بیاورد با این مردم نابودخواهد شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 450455

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450455/وجود-نیروهای-مسلح-مقتدر-کشور-سبب-ترس-آمریکا-شده

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir