۰
به ارزش بیش از 16 میلیون یورو؛

سومین محموله ماشین­‌آلات وارد بندر چابهار شد

سومین محموله ماشین آلات و تجهیزات طرح توسعه فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، به ارزش بیش از 16 میلیون یورو وارد این بندر شد.
سومین محموله ماشین­‌آلات وارد بندر چابهار شد
به گزارش چهاربهاران، سومین محموله تجهیزات طرح توسعه فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار شامل دو دستگاه مکنده غلات از نوع « پنوماتیک گرین آنلودر t/h 600 » است که در تسهیل تخلیه و بارگیری غلات در این بندر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تولید، نصب و راه­اندازی این مکنده­ها با مشارکت شرکت­های آلمانی و ایرانی انجام می­شود و در هر ساعت قابلیت تخلیه­ 600 تن غلات از کشتی را دارند.
 
نخستین سری تجهیزات بندرچابهار همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به این بندر که شامل 9 جرثقیل بزرگ از لیهپر آلمان بود بهمن ماه سال گذشته وارد این بندر شد تا در اسلکه های بندر چابهار نصب شود.
 
سری دوم خرید تجهیزات بندر چابهار اواسط شهریورماه سال جاری وارد این بندر شد، که شامل 13 دستگاه ریچ استاکر( جرثقیل جابه جایی کانتینر در محوطه بندر) و امپتی کانتینری بود و سری سوم آن به ارزش بیش از 16 میلیون یورو شامل 2 دستگاه مکنده غلات عصر روز گذشته وارد این بندر شد.
 
با ورود سومین سری تجهیزات بندرچابهار در مجموع از 403 میلیون دلاری سرمایه گذاری شرکت آریا بنادر ایرانیان در بندر چابهار به صورت BOT( بی او تی ساخت، اجرا و انتقال) در مجموع 31 میلیون دلار تجهیزات دریایی و خشکی وارد بندر چابهار می شود و به تدریج شاهد ورود این تجهیزات به این بندر اقیانوسی کشور در محور شرق خواهیم بود.
 
با نصب و بهره برداری از این تجهیزات در فاز نخست ظرفیت 2.5 میلیون تنی این بندر به 8.5 میلیون تن افزایش می یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این‌باره گفته بود تجهیزات مذکور نقش اساسی و مکمل را در عملیات بندری ایفا می‌کنند به طوریکه استفاده از زیرساخت‌های کلان ایجاد شده بندری فاز اول طرح و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار  در جذب بار و کالا و تسریع در فرآیند‌های تخلیه و بارگیری را میسر خواهد ساخت.

طرح توسعه­ فاز یک بندر چابهار با هزینه­ای بالغ بر 403 میلیون دلار با همکاری دولت و اخذ وام از صندوق توسعه­ی ملی، توسط شرکت آریا بنادر ایرانیان در حال انجام است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 450357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *