۰
شهر اقتصادی چابهار؛ جولانگه معتادین زباله گرد

اهمال شهرداری و ارگانهای مربوطه در خصوص جمع آوری زباله گردها/ عدم توجه به شاخص های انسانی با نادیده گرفتن معتادین سطح شهر

با گذشت سالیان طولانی و روند افزایشی معتادین زباله گرد در چابهار هیچ اقدام موثری از سوی شهرداری، شورای شهر و بهزیستی صورت نگرفته است.
اهمال شهرداری و ارگانهای مربوطه در خصوص جمع آوری زباله گردها/ عدم توجه به شاخص های انسانی با نادیده گرفتن معتادین سطح شهر
سرپرست جدید شهرداری چابهار در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: اینکه تاکنون ترس از هزینه های گزاف مانع توجه شهرداری برای ایجاد اردوگاه در سالیان گذشته شده است باعث تأثر است و می توان با کار کارشناسی به این معضل بزرگ فرهنگ شهری پایان داد.
مرتضی اسلامی افزود: با توجه به اینکه حل این معضل هزینه زیادی ندارد و مطمئنا عدم توجه به این قضیه در سال های گذشته نوعی اهمال و بی توجهی به شاخص های انسانی است مسلمأ حل این مشکل اجتماعی در دستورکار شهرداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: اعتیاد و استعمال مواد مخدر صنعتی این افراد را به این روز کشانده است و درس عبرتی برای افراد ناآگاه است ولی می توان با جمع آوری و ترک معتادین زباله گرد در کمپ های ترک اعتیاد سطح شهر به افزایش شاخص های انسانی جوامع شهری کمک کرد.
در حال حاضر بسیاری از کلان شهرهای استانهای کشور دارای اردوگاه ترک اعتیاد و ساماندهی معتادین زباله گرد می باشند تا در جهت نظافت شهری قدمی موثر برداشته باشند.
شهرداری و شورای شهر چابهار در این خصوص دارای عملکرد ضعیف بوده اند به طوریکه اقدام قابل توجه ای برای جمع آوری زباله گردها از سطح شهر نداشته اند و این در حالی ست که این کار شاید هزینۀ یک دهم پروژه های معمولی شهرداری را داشته باشد.
رئیس بهزیستی چابهار در گفتگو با چهاربهاران، گفت: شهرداری و بخصوص منطقه آزاد چابهار با ظرفیت های مالی خوبی که دارند قادر خواهند بود منشا اعتیاد و زباله گردی را از سطح شهر ریشه کن کنند و این نیاز متوجه توجه این 2 بخش می باشد.
​حسن تاوانه افزود: اگر نیروی انتظامی با توجه به ابلاغیه فرمانداری در خصوص جمع آوری زباله گردها اقدام و معتادین را به کمپ های ما تحویل دهد یقینا یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی جامعه حل خواهد شد.
وی ادامه داد: اینکه امروز بگوییم ریشه کن کردن اعتیاد غیرقابل حا است و دست روی دست بگذاریم یقینا درست نیست و مشکلی را حل نخواهد کرد.
​شهر هدف گردشگری چابهار دارای منابع و ظرفیت های بزرگ خدادادی و انسانی بی شمار است که عدم استفاده درست از این ظرفیت ها باعث روند کند اشتغالزایی و عدم رونق ویژه کسب و کار در منطقه شده است لذا می طلبد شهرداری و شورای شهر چابهار از کاستی های بوجود آمده مانند زباله گردی حداکثر مقابله و بهبود وضعیت را به عمل آورند.
انتهای خبر/ 
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۵۳
کد مطلب: 450232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *