۰
فرماندار ویژه چابهار در کارگروه تامین مسکن مددجویان کمیته امداد:

واگذاری زمین رایگان به مددجویان حاشیه شهر چابهار

فرماندار ویژه چابهار گفت: امسال با مشارکت فرمانداری و کمیته امداد زمین‌هایی برای ساخت مسکن مددجویان حاشیه‌نشین چابهار واگذار می‌شود.
واگذاری زمین رایگان به مددجویان حاشیه شهر چابهار
به گزارش چهاربهاران، ایوب درویشی در کارگروه تامین مسکن مددجویان کمیته امداد چابهار، با اشاره به اینکه وجود حاشیه‌نشینان و سکونتگاه‌های غیررسمی دغدغه اجتماعی مهمی است، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده آمادگی داریم تا با فراهم کردن مکان مناسب، زمین را به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار دهیم و البته زیرساخت‌های آن را نیز آماده و در قالب اجرای طرح مشارکتی با این کمیته امداد به ساخت مسکن استاندارد برای آنان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد به علت حجم مراجعات نیازمندان که بر این اساس طلاق، اعتیاد، بیکاری، دختران بازمانده از ازدواج و مهاجرت از مهمترین مشکلات این افراد بوده، بیش از پیش قابل مشاهده است، افزود: هم‌اکنون جمعیت زیادی تحت پوشش کمیته امداد هستند به طوری که این نهاد علاوه بر تامین معیشت خانواده‌ها، در بعد فرهنگی و آموزشی نیز برنامه‌های غنی و مفیدی را در دستور کار قرار داده است.

درویشی گفت: وضعیت فعلی حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی قابل قبول و زیبنده چابهار با این چشم‌انداز و نقشی که برای این شهرستان در بعد ملی طراحی شده نیست.

وی ادامه داد: هم‌اکنون جمعیت شهرستان چابهار 120 هزار نفر است که اغلب جمعیت نیازمند این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد بوده و یا در وضعیت مددخواهی قرار دارند.

فرماندار چابهار ادامه داد: ساماندهی مناطق حاشیه شهر از برنامه‌های اساسی دولت در سطح ملی بوده و ما هم با طراحی الگوها و طرح‌های استانی و شهرستانی از این فرصت استفاده کرده تا در نهایت مشکلات ساکنان حاشیه‌نشین در یک دوره کوتاه مدت مرتفع شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی زمین و ارائه خدمات عمرانی به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال جاری، یادآور شد: امسال در شهرستان چابهار به مددجویان حاشیه شهر تا 250 متر زمین مسکونی اهدا می‌شود که جهت ساخت مسکن با مشارکت خیران و پرداخت تسهیلات گام خوبی به شمار می‌رود. در حقیقت ساماندهی کاربردی مسکن علاوه بر توانمندسازی مددجویان باعث توانمندی آموزشی و بهداشت اجتماعی و فرهنگی آنان نیز می‌شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 450173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *