۰

کتاب خاطرات «جیمز کومی» به بازار می‌آید

رئیس برکنارشده اف‌بی‌آی برای چاپ کتابی در خصوص روزهای پرچالشی که در این نهاد گذرانده است، با یک انتشارات به توافق رسید.
کتاب خاطرات «جیمز کومی» به بازار می‌آید
به گزارش چهاربهاران، «جیمز کومی»، رئیس پیشین اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) که در ماه مه از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا از سمت خود برکنار شد قرار است در خصوص تجربیات خود در این نهاد یک کتاب بنویسد. وی برای چاپ این کتاب با انتشارات «جاولین» در نیویورک به توافق رسیده است.
گفته می شود در این کتاب قرار نیست خاطرات جیمز کومی نوشته شود، بلکه لحظات پر چالشی که وی در دوره ریاست اف بی آی با آنها مواجه شده است در این کتاب به رشته تحریر در می آید. از جمله آن می توان به تحقیقات در خصوص سرور ایمیل شخصی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و همینطور تحقیقات اخیر وی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد.
مت لامینر، یکی از کارکنان انتشارات «جاولین» در این خصوص نوشت: این کتاب در خصوص تلاش جیمز کومی برای یافتن حقیقت و تجربیاتی است که او در این مسیر بدست آورده است؛ بخصوص دورانی که در دولت دونالد ترامپ گذراند.
گفته می شود جیمز کومی در ابتدا تمایلی به پذیرفتن پیشنهاد ناشران برای نوشتن این کتاب را نداشت؛ اما بعد تغییر نظر داد.
جیمز کومی، پیشتر در مقابل کمیته اطلاعات سنا شهادت داد که ترامپ از او درخواست کرده است تحقیقات درخصوص ارتباط مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با روسیه را متوقف کند؛ اما ترامپ این موضوع را رد کرده است.
همچنین هفته گذشته مشخص شد بیش از نیمی از یادداشت های خصوصی جیمز کومی درباره مذاکراتش با دونالد ترامپ، حاوی اطلاعات طبقه بندی شده بوده است. افشای این مسئله نشان می دهد که جیمز کومی قوانین اف بی آی را نقض کرده و دقیقا همان نکات امنیتی را نادیده گرفته است که هیلاری کیلنتون را به خاطر آنها مورد انتقاد قرار داده بود.
جیمز کومی از یکی از دوستانش درخواست کرده بود برای تحت فشار قرار دادن دولت ترامپ اطلاعات یکی از یادداشت های خصوصی اش را در رسانه های خبری منتشر کند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 450015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *