۰
نماینده اسبق چابهار در مجلس شورای اسلامی:

قرارداد توتال به ضرر کشور است

نماینده اسبق چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار داد نفتی توتال با شرکت فرانسوی به صلاح کشور نیست و ملت ایران متحمل ضرر خواهند شد.
12
12
یعقوب جدگال در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: اگر مسولین کشور چنین قراردادهایی را با شرکت های داخلی ببندند سودآوری ان به داخل کشور برمی گردد و می تواند علاوه بر توسعه و رونق داخلی باعث اشتغالزایی بسیاری از جوانان شود.
​وی افزود: تجربه ثابت کرده که هیچگاه نباید به کشورهای توطئه گر اعتماد کرد بسیاری از بیگانگان دشمنی شان را بصورت علنی با ایران ابراز کرده اند و مسولین کشور نباید چشم یاری به چنین کشورهایی داشته باشند.
​وی ادامه داد: چنین قراردادهایی باید بصورت شفاف در کشور اعلام شود تا مردم از زیر و بم آن آگاه شوند اگر سهم ایران در این قرارداد 19 درصد و سهم فرانسه و چین بیش از 70 درصد باشد منصفانه نیست یعنی منابع نفتی ما هدر خواهد رفت.​
نماینده اسبق چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار داد نفتی توتال بین ایران و فرانسه بسته شده است به نحوی که طرف خارجی بیش از 50 درصد سودآوری را برای خود برداشته و دلیل این قرار داد با توجه به سودآوری کم و از دست رفتن منابع ایران، چشم امید دولت به کاهش تحریم هاست و این در حالی ست که مقام معظم رهبری بارها تاکید به اقتصاد مقاومتی کرده است.
وی اذعان گرد: ما در این مملکت فناوری هسته ای به دست آورده ایم و غنی سازی اورانیوم را تا 20 درصد رساندیم و سرمایه ای از کشور ندادیم؛ آیا فناوری استخراج و اکتشاف گاز و نفت پیچیده تر از فناوری هسته ای و غنی سازی اورانیوم است که بایستی همچین قراردادی را امضا کنیم؟
یعقوب جدگال تشریح کرد: در ملکی که 100 درصد منابع ایران در آن صرف شده چرا باید ایران سهم 15 تا 20 درصدی داشته باشد و در حالیکه کشورهایی نظیر فرانسه بارها ایران را پس زده اند حال چنین باج هایی به آنان داده شود. 
 
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 424731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *