۰
پزشک درمانگاه سیدالشهداء چابهار:

مردم گوشت قرمز را از مرکز مجاز با مهر دامپزشکی بخرند/ تب، بدن درد، خونریزی ناگهانی از علائم تب کریمه کنگو است

شهروندان باید فقط از اماکن عرضه ی بهداشتی که در کشتارگاه های مجاز و زیر نظر دامپزشک می باشد گوشت تهیه کنند و تب، بدن درد شدید افسردگی، خونریزی ناگهانی از علائم تب کریمه کنگو است.
1
1
پزشک درمانگاه سیدالشهداء چابهار در گفتگو با چهاربهاران، گفت: همه باید از تماس مستقیم با خونابه و ترشحات بدن و لاشه ی حیوانات پرهیز کنند همچنین از کشتن شپش و کنه روی بدن حیوانات به شدن پرهیز شود چون یکی از راههای انتقال می باشد.
محمد جواد صالحی افزود:از نظر فصلی با شروع گرما در ماه اردیبهشت، انتظار داریم با توجه به افزایش فعالیت کنه‌ها تعداد موارد ابتلا به تب کریمه کنگو نیز افزایش پیدا کند و از نظر تشخیص و درمان نیز امکانات لازم وجود دارد و جای نگرانی خاصی وجود ندارد.
وی ادامه داد: این بیماری در انسان بصورت مخفی، خفیف و حاد می باشد همچنین دارای علائم تب لرز، سردرد، درد عضلانی گلو درد و شکم درد می باشد همچنین تهوع، استفراغ و خونریزی غیرعادی از نشانه های بارز این مریضی می باشد.
ازابتدای امسال تاکنون در مجموع 31 نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۱۵ نفر آن مربوط به اشکال مکانیزه ای در یکی از کشتارگاه‌های صنعتی زاهدان بوده است این طغیان به دلیل اشکال در سالن پیش‌سرد این کشتارگاه بود که حتی یک مورد فوتی نداشت.
از این 31 نفر تنها 3 مورد فوتی در دو استان اتفاق افتاده که علت آن تاخیر در تشخیص بیماری بوده است.
به طور معمول ۳۰ تا ۶۰ درصد مرگ در این بیماری را وجود دارد، اما نسبت فوت مبتلایان از ابتدای سال تاکنون تنها ۷.۴ درصد بوده است.
سال گذشته نیز ۶۲ مورد به صورت قطعی به این بیماری مبتلا شدند و کل موارد مرگ و میر آن شش مورد یعنی کمتر از ۱۰ درصد گزارش شد.
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 424319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *