۰

وقتی خودروهای مسئولین بیمارستان ارجح‌تر از کرامت انسانی می شوند/ مروج بهداشت و سلامت خود دچار فضای غیر بهداشتی است

وقتی پارکینگ خودروهای مسئولین بیمارستان با جدیدترین تکنولوژی روز ساخته می شود و سقف سردخانه بیمارستان به همان صورت ابتدایی است حدیث مفصل از بیمارستان امام علی (ع) چابهار؛ جایی که خوردوهای مسئولین بر کرامت انسانی ارجحیت دارد
11
11
به گزارش چهاربهاران، بیمارستان یکی از ارکان نظام بهداشت و درمان هرکشور است که وظیفه تولید سلامت را بر عهده دارد، در عین حال تولید سلامت و ارائه خدمات بهداشتی مطلوب در بیمارستان منوط به داشتن محیطی سالم، بهداشتی و ایمن است.
نکته ای که در ورود به بیمارستان امام علی چابهار بطور بسیار مشهود ملاحظه می کنید و چند سالی است که خودنمایی می کند. وضعیت اسفناک بهداشتی و درمانی و عدم توجه به بیماران در این بیمارستان است که لزوم پیگیری توسط مسئولین کلان کشوری را ملزوم می کند.
این بیمارستان به علت عدم پرداختن به وضعیت بهداشتی و ظاهری این تصور را در ذهن هر بیمار تداعی می کند که نه تنها درمان در این مرکز ممکن است به خوبی صورت نگیرد بلکه به علت رعایت نکردن حداقل های بهداشتی در محیط بیمارستان نظیر نظافت سرویس های بهداشتی، راه روها، محوطه بیمارستان و اتاق بیماران باعث بروز بیماریهای دیگری نیز می شود.
بااندک نگاهی به فضای فیزیکی و‌ وضعیت بهداشتی هر اداره و نهادی می‌توان تا حدودی به مدیریت حاکم بر آن نهاد پی برد، وقتی پارکینگ خودروهای مدیران و مسئولین بیمارستان با جدیدترین تکنولوژی روز بازار ساخته می شود و سقف سردخانه بیمارستان و محل نگهداری متوفیان از ده ها سال قبل به همان صورت ابتدایی گرانیتی است خود بخوانید حدیث مفصل از این مجملی به نام بیمارستان امام علی (ع) چابهار؛ جایی که خوردوهای کارکنان و مسئولین بر کرامت انسانی ارجحیت دارد.
اجسادقابل ارجاع به سردخانه بیمارستان به دلیل عدم تجهیزات و امکانات محدود ساعت ها در بخش و اورژانس سرگردان می مانند.
شهروند چابهاری می گوید: این سردخانه با سقف گرانیتی غیرقابل استفاده است و پارکینگ میلیونی که برای پرسنل در کنار آن ساخته شده نشان می دهد عدم بودجه دلیل تجهیز آن نبوده بلکه بی توجهی باعث رها شدن آن به شکل کنونی شده است.
پرستار بیمارستان امام علی چابهار می گوید: فرماندار و شورای شهر چابهار باید تجهیز سازی سردخانه و کم کاری های دیگر  مانند عدم افزایش یک پزشک اورژانس به دو پزشک را به دلیل بالا بودن مریض از مسئول بیمارستان مطالبه کنند ولی هیچ نمی خواهند.
پزشک اورژانس بیمارستان در دسترس نمی باشد
«مریض ما چند ساعته توی اورژانس هست اصلاً کسی ندیدتش» ... «اصلاً متخصص ندارند ــ هر چی میگیم کو متخصصتون میگن میاد!» ... « پس کو متخصصشون» ... «معلوم نیست متخصصشون کجاس ــ میگن اگر می‌خواهی مریضتون رو ببر جای دیگه»... برداشتی کوتاه از ده‌ها گلایه مردمی از وضعیت اورژانس تنها بیمارستان جنوب استان سیستان و بلوچستان است.
براساس طرح تحول نظام سلامت، پزشکان متخصص باید 24ساعته در بیمارستان‌های دولتی حضور داشته باشند اما متأسفانه در بیشتر موارد این اتفاق نمی‌افتد، حالا نه‌‌تنها در اورژانس که در بعضی از بخش‌های بستری هم، پزشک متخصص بیمار را ویزیت نمی‌کند.
یکی از شهروندان می گوید؛ اگر بسیاری از دخل و خرج های بیمارستان برای رفاه سازی و تجهیز بیمارستان صرف شود میتوان بیمار را در حد ایده آل و رضایت بخش درمان کرد چنانکه مشاهده می شود در این روزهای گرم چابهار سیستم خنک کنندگی بیمارستان فضای داخل را سرد نمی کند و در ورودی آثار سوپاری به وفور دیده می شود که خود عامل مریضی است.
اگرچه وضعیت بهداشت محیط در بیمارستان امام علی چابهار متوسط است اما با توجه به ضرورت رعایت استانداردهای بهداشتی در بیمارستان ها تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله قابل توجهی وجود دارد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 424222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *