۰
گزارشی از رعایت اخلاق انتخاباتی کاندیدا و دوری از شعار زدگی؛

تخریب، تهمت و بی برنامگی" نماد کاندیداهای جریان اشرافی" در مناظرات

ظاهر سازی و توسل به دروغ، شایعه پراکنی، تهمت زنی، ارائه آمارهای خلاف واقع، دادن وعده های غیر واقعی، کوشش برای فریب عامه مردم و مواردی دیگر از این دست گویی به شیوه نامه ای برای برخی نامزدها تبدیل شده است.
11
11
به گزارش چهاربهاران، فرهنگ و اخلاق مقوله اول و از مولفه های مهم دنیای امروزی است .یکی از مهمترین روشهای شناخته شده و پذیرفته شده در جوامع مدرن برای جابجایی قدرت انتخابات است.
 انتخابات در واقع یکی از پایه های مردم سالاری(دموکراسی) به شمار می رود. انتخابات همانند بسیاری دیگر از عرصه های سیاست دارای اخلاق مخصوص به خود را دارد که لازم است از سوی نامزدها رعایت شود. متأسفانه در چند انتخابات اخیر در ایران اخلاق انتخابات چندان رعایت نشده است و برخی نامزدها با هر شیوه و روشی خواهان دستیابی به کرسی ریاست جمهوری و یا نمایندگی مجلس و شوراها هستند که به هیچ وجه زیبنده جامعه ایران نیست.
داشتن زمینه های علمی و عقلانی
 کارشناس ارشد علوم اجتماعی با اشاره به در دست گرفتن مدیریت شهری اظهار کرد: جهان امروز بر مدار عقلانیت و علم اداره می شود و کسی که قصد دارد مدیریت شهری را در دست بگیرد و یا بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند یا باید خودش مسلط به علوم و عقلانیت جدید باشد و یا مشاوران و همکارانی که بر می گزیند همه آنها از چنین ویژگی هایی برخوردار باشند.
محمد اسدی افزود: بسیار بی اخلاقی است که نامزدی وارد چنین عرصه ای شود و از حداقل های علمی و عقلانی برخوردار نباشد. اداره کردن جامعه امروز با پیچیدگی های بسیار بدون عقلانیت و علوم و دانش های جدید کاملا دور از انتظار است و نامزدی که نسبت به چنین موضوع حساس و مهمی اطلاع کافی نداشته باشد ورودش به عرصه انتخابات عملی غیر اخلاقی است. واضح بگویم که غیر عقلانی و غیر علمی عمل کردن در عرصه انتخابات مساوی است با غیر اخلاقی عمل کردن و این با اخلاق انتخاباتی سازگاری ندارد.
داشتن برنامه بجای شعار
بی برنامه گی در دو مناظره اخیر بین کاندیداهای ریاست جمهوری از موارد قابل مشهوری بود که نامزدها بدور از هرگونه برنامه ای همیدیگر را متهم می کردند. کسانی که با جامعه وسیاستگذاریهای کلان آشنایی دارند بخوبی می دانند برنامه های دولت آن هم برنامه های کلان نیاز به سیاستگذاری کلان و آشنایی با دانش تخصصی است.
این کارشناس بیان کرد: آیا این اتهامات و بی برنامه گی از بی اخلاقی و بی صداقتی در انتخابات نیست. ساختارهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور بسیار پیچیده تر از آنیست که با شعار و بی اخلاقی و اتهام کردن دیگری قابل حل باشد.مدیریت و برنامه ریزی از مدیریت هوشمند وعلمی و عقلانی بهره می برد تا این اقدامات غیر اخلاقی.
لزوم صادق بودن با مردم
اسدی خاطرنشان کرد: کاندیداها چه در جایگاه نامزد ریاست جمهوری و چه در شوراها و مجلس باید صادقانه مردم را از مشکلات مختلف در حوزه های فرهنگی ،اقتصادی سیاسی مطلع کنند و برای هر کدام از ان راه حل منطقه ارائه دهند.
یه گفته کارشناس علوم اجتماعی؛ مشکلات در این حوزه با توجه به اخلاق اجتماعی ما ایرانیان کمابیش همه مطلع هستند و به لطف شبکه های اجتماعی همه گیر شده است.مشکل اساسی در مرحله عمل بوجود میاد؛ نامزدی که میگوید من چهار میلیون شغل ایجاد میکنم اصلا نگاه علمی و عقلانی به مشکل بیکارین دارد بدتر اینکه با این حرف به دنبال فریب مردم است.چرا که این تعداد و رقم شغل ایجاد کردن مستلزم زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی خاص بنیادی است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 424191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *