۱
مدیر سوله ماهی فروشان سوپردریای چابهارگفت:

عدم توجه، نظارت و کنترل شیلات ، تعاونی و اتحادیه بر قیمت بازار ماهی در چابهار

عدم توجه، نظارت و کنترل شیلات ، تعاونی و اتحادیه بر قیمت بازار ماهی در چابهار باعث سکون در اقتصاد ماهی فروشی در منطقه شده است.
43
43
 
مدیر سوله ماهی فروشان سوپردریای چابهار در گفتگو با چهاربهاران  گفت: با توجه به اینکه قیمت ماهی تا حدودی مرتبط با مساِیل جوی است ولی تعاونی، شیلات و اتحادیه هیچ نظارتی برقیمت ماهی در بازار ندارند به طوریکه در عید نوروزبه دلیل خریدار بیشترو در ایام شلوغ سال قیمت ماهی توسط ماهی فروشان دلبخواهی افزایش می یابد.
 
محمد اکرم باشنده افزود: به طور میانگین 3 هزار نفر در ارتباط با بازار ماهی از ملوان گرفته تا فروشنده در ارتباطند وعدم ساماندهی بازار ماهی فروشان مانع توسعه این بازار شده است.
 
باشنده ادامه داد: ماهی به صورت منجمد به شهرهای کشور ارسال می شود و در خصوص بسته بندی ماهی تاکنون از طریق سازمان های مربوط ساماندهی صورت نگرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: ماهی بصورت منجمد و با پودر یخ به شهرهای کشور ارسال می شود که اگر بصورت بسته بندی ارسال می شد علاوه بر فروش بیشتر، سود دهی بیشتری خواهد داشت و توسعه بازار ماهی و اقتصاد منطقه را نیز در بر داشت.
 
ماهی فروشی دیرباز شغل اولیه مردم ساحل نشین چابهار بوده که با توجه به پیشرفت اقتصادی منطقه از لحاظ مختلف، عدم توجه به ایجاد بستر لازم برای بسته بندی ماهی از سوی تعاونی و شیلات تعجب برانگیز است.
 
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 423931
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *