۰
همایش واکاوی جریان های تکفیری در چابهار:

قصد جریان های تکفیری زشت کردن چهره اسلام در دنیا است

قصد جریان های تکفیری زشت کردن چهره اسلام در دنیا است و بی حمایتی کشورهای دولت اسلامی عربستان از غزه و کشورهای مورد هجوم دلیل برحمایت عربستان از تکفیر بود.
قف
قف
به گزارش چهاربهاران، امام جمعه مسجد صدیقی کنارک در همایش واکاوی جریانهای تکفیری که با حضور امامان جمعه اهل تسنن، نماینده ولی فقیه در امور اهلسنت چابهار، جانشین فرمانده سپاه و برخی از مسوولین در سالن کوثر کوی بندر برگزار شد، با بیان این مطلب گفت:تکفیر در جاهایی که اخلاق گرایی مرده باشد رشد میکند اگر انسان از اخلاق فارغ شد تکفیر رشد می کند و تدبیر مقام معظم رهبری باعث اتحاد تشیع و تسنن شده و جریان تکفیر چهره اسلام را در دنیا زشت کرد اینکه جوان را بدون گناه گردن زدند و بی حمایتی کشورهای دولت اسلامی عربستان از غزه و کشورهای مورد هجوم دلیل برحمایت عربستان از تکفیر بود.
یوسف فائزی افزود:: همه علماو  مسوولین باید خداترس باشند و از تفرقه دور باشند زیرا تفرقه باعث فساد و تباهی می شود.
اذعان کرد افزود: حضرت رسول ۱۳ سال در مکه زندگی کرد و فرد سازی و شخصیت سازی با صبر انجام داد و شخصیت هایی ساخت تا حکومت اسلامی را قدرت دهد.
وی ادامه داد: وقتی شخصیت نباشد خوارج و داعش بوجود می آید، فارس و بلوچ اتحاد مستمر دارند، بلال حبشی یک غلام بود ولی با اسلام واقعی مؤذن اسلام شد وقتی فتح مکه انجام شد حضرت رسول خونریزی نکرد بلکه بخشید و اتحاد و وحدت بوجود آورد.
مولوی عبدالله دوستی امام جمعه موقت چابهار گفت: این امت واحده است تقریبا اگه وظیفه اش را بشناسد و وحدت کلمه را از توحید کلمه مقدم دارد و بعنوان صف واحد گام برداریم خواهیم توانست بر رخنه و تفرقه اندازی دشمن پیروز شویم.
وی افزود: صداقت چیزیست که خداوند متعال ما را به آن دستور می دهد و ما باید به آن عمل کنیم و بعد از تشکیل حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) مسئله و رفتار مدارا با مردم پیش آمد بطوریکه دوستی با کافر حرام است ولی مواصات برای کفار غیر حربی مانعی نداشت که حضرت رسول به آن عمل کرد.
وی ادامه داد: امروزه آمریکا و اسراییل جزو کافرانی هستند که نه تنها با ما حرب فرهنگی بلکه حرب فیزیکی هم دارند.
وی اذعان کرد: اول وحدت دوم صداقت و سوم آگاهی دادن به همدیگر را باید سرلوحه خود قرار دهیم و با این مسائل روی جامعه کار شود.
وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ بندر مهم استراتژیک دست جهان اسلام است و کفار امروز رژیمی را نابود میکنند تا فقط یک بندر را تسخیر کنند یا نفتی که به اندازه زیاد امروز خداوند در اختیار مسلمانان قرار داده بسیار قابل تأمل است.
دکتر فرمانیان استاد دانشگاه حوزه علمیه قم گفت: اسلام آمده تا اندیشه ما را اصلاح کند و اختلافاتی که در بین علمای اسلامی در گذشته پیش آمده کلامی بوده ولی امروز چیز دیگریست.
وی افزود: امروز تکفیری خیلی راحت قتل میکند و جوانال ۱۸ ساله داعشی خودشان را مجتهد مطلق می خوانند و وهابیون بیش از ۵۰۰ کتاب علیه صوفیان تسنن نوشته اند و مشرک می خوانند و این فضایی ست که متأسفانه بوجود آمده است.
پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 423816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *