۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد:

آبگیری تالاب فصلی "لیپار" سیستان و بلوچستان با ورود سیلاب

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تالاب فصلی "لیپار" در شهرستان چابهار در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان و با با ورود سیلاب آبگیری شد.
1
1
به گزارش چهاربهاران، نیره پورملائی اظهار کرد: تالاب فصلی "لیپار" در شهرستان چابهار در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان و با با ورود سیلاب آبگیری شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تالاب لیپار یکی از تالاب‌های فصلی سیستان و بلوچستان است که علاوه بر ذخیره میلیون‌ها مترمکعب سیلاب ناشی از بارندگی، سالانه میزبان هزاران پرنده مهاجر است که برای زمستان‌گذرانی به این تالاب مهاجرت می‌کنند و جلوه‌ای بسیار زیبا به آن می‌بخشند.
وی ادامه داد: تالاب لیپار به دلیل فصلی بودن و وابستگی حیات آن به رژیم‌های بارندگی، غالباً در فصول پاییز و زمستان دارای آب بوده و در فصول گرم، با کاهش میزان بارندگی‌ها میزان آب آن نیز کاهش یافته یا خشک می‌شود.
پورملائی بیان کرد: این تالاب  ضمن  اینکه زیستگاهی مطلوب برای زمستان‌گذرانی پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر است، دارای کارکردهای مختلف زیست محیطی از جمله اکوتوریسم بوده و یکی از منابع ارزشمند آب شیرین منطقه ساحلی به شمار می‌رود.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این تالاب در فاصله 20 کیلومتری شرق شهر  چابهار  بعد از بندر "رمین" در مسیر جاده ساحلی چابهار به "گواتر" و در منطقه ساحلی دریای عمان  قرار گرفته است.
وی افزود: در تالاب لیپار درختچه‌های "گز و چش" و در زمان پرآبی پرنده‌هایی مانند چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل‌های سفید و خاکستری، باقرقره، تیهو، جیرفتی، عقاب دشتی، خوتکا، دلیجه و طاووسک دیده می‌شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 423735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *