سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

دومین واحد تسهیلاتی زایمان در بخش پلان از توابع شهرستان چابهار به بهره برداری رسید

17 اسفند 1394 ساعت 14:02

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: دومین واحد تسهیلات زایمانی در بخش پلان از توابع شهرستان چابهار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.


ابراهیم جنگی‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: مرکز تسهیلات زایمانی روستایی در بخش پلان با هدف ارتقاء خدمات رسانی به مادران باردار راه اندازی و برای این مرکز یک میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی افزود: تاسیس واحدهای تسهیلات زایمانی در مناطق روستائی به منظور ايجاد شرايط زايمان ايمن و كاهش زايمان در منزل با شرایط خاص تصویب و ابلاغ شده است.
 
جنگی زهی بیان کرد: از آنجا که اکثر مرگها و عوارض ناشی از بارداری و زایمان در همان لحظه اتفاق می افتد، بنابراین تامین شرایط لازم با توجه به کیفیت خدمات ارائه شده برای مردم روستا و امکان تشخیص و ارجاع به موقع آنان در صورت بروز عوارض بارداری و زایمان از اولویتهای مهم ارائه خدمات است.
 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: اولین مرکز تسهیلات زایمانی روستایی در بخش نوبندیان قرار دارد که در این مرکز ماهیانه حدود 170 زایمان انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 422615

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/422615/دومین-واحد-تسهیلاتی-زایمان-بخش-پلان-توابع-شهرستان-چابهار-بهره-برداری-رسید

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir