۰

شهروندان زاهدانی زباله تحویل دهند مواد شوینده دریافت کنند

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهر زاهدان گفت: در سال آینده دو ایستگاه جمع آوری زباله های خشک در بلوار معلم و در حاشیه شهر زاهدان راه اندازی می شود که مردم می توانند با تحویل زباله های خشک خود اقلامی مانند مواد شوینده از شهرداری زاهدان دریافت کنند.
زباله
زباله
به گزارش چهاربهاران، عطا الله شه بخش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)-منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: در قانون اساسی کشور از شوراها به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری و ادره امور کشور یاده شده است و به همت دولتمردان جمهوری اسلامی شوراها تشکیل شده تا مردم نقش خود را در اداره امور محلی ایفا کنند.
وی ادامه داد: حوزه بهداشت و خدمات شهری از ابتدای تولد هر انسان تا زمان دفن شدن در آرامستان شامل حال همه شهروندان می شود و به همین دلیل توجه ویژه ای را می طلبد.
وی بیان کرد:شورای اسلامی شهر زاهدان در دوره چهارم با توجه به افزایش تعداد افرد حاضر در شورای شهر برای انجام کارها به صورت تخصصی ،کمیسیون های شورای شهر زاهدان را  از 5 کمیسیون  به 9 کمیسیون افزایش داده و جلسات متعددی در حوزه های مختلف انجام شده تا بتوانیم خدمات رسانی  مطلوبی به مردم انجام دهیم.
شه بخش اظهار کرد: سیاست گذاری و نظارت بر تمام فرآیندهای خدماتی،بهداشتی و محیط زیست در شهرداری ها،سازمانها و نهادها تابع شهرداری ،تهیه و تصویب طرح ها و ساختارهای مورد نیاز امور خدمات شهری ،شناسایی موانع موجود در امور خدمات شهری و تلاش در جهت رفع آنها،تهیه طرح ها و بررسی لایحه و  اساسنامه سازمانهای حوزه فعالیت ،نظارت بر عملکرد پارکها و فضای سبز، مدیریت پسماند، آتش نشانی و خدمات ایمنی،آرامستان ها ،میادین، ساماندهی مشاغل،سازمان خدمات موتوری،تاسیسات شهری،مدیریت بحران شهری، مدیریت زیبا سازی شهری،نظارت بر امور بهداشت در حوزه شهر زاهدان از جمله وظایف کمیسیون خدمات شهری می باشد.
وی اضافه کرد:بالغ  بر 7 سازمان از 13 سازمان حوزه شهرداری زیر نظر خدمات شهری و کمیسیون بهداشت است که نشان از گستردگی این حوزه دارد .
رییس  کمیسیون بهداشت و  خدمات شهری تصریح کرد:از ابتدای تاسیس دوره چهارم  شورای شهر در 12 شهریور 1392 تاکنون بالغ بر 93 جلسه تا بهمن ماه امسال در کمیسیون بهداشت و خدمات شهری برگزار شده و بالغ بر 50 بازدید در حوزه های مختلف خدمات شهری در سطح شهر انجام شده است.
این مسوول گفت:طبق بند 20 ماده 55 در قانون شهرداری ها که مربوط به جمع آوری مشاغل مزاحم و آلاینده ها است و در سطح شهر زاهدان به وفور یافت می شود با کمک مجمع امور صنفی و اتحادیه مربوط توانستیم در دو سال اخیر به خوبی این مشاغل را ساماندهی کنیم.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه سازمان میادین میوه و تره بار اینچنین گفت: در سال جاری بخش عمده فعالیت ها مربوط به ساماندهی وانت بارها و دکه ها را به شهرداری زاهدان واگذار کردیم تا مناطق 5 گانه نظارت بیشتری بر این مجموعه داشته باشند.
وی اظهار کرد:در سال 95 ،برنامه های بسیاری در خصوص  سازمان میادین میوه و تره بار در دست بررسی است که شامل احداث بازارچه های ثابت با کلیه امکانات رفاهی ،فضای سبز و پارکینگ در 4 نقطه زیباشهر،میدان کشاورز،کوثر و کریم آباد با مشارکت بخش خصوصی ،احداث و توسعه بنگاههای خرید و فروش خودروهای سبک، راه اندازی شب بازار و عصر بازار در مناطق 1 و 2 شهر زاهدان و احداث بازارچه خصوصی محصولات پروتینی و کشتار مرغ زنده در 2 نقطه بخش شیرآباد و کوثر 5 می شود.
وی همچنین از برنامه های سازمان آرامستانها شهر زاهدان در سال 95 خبرداد و افزود:در سال آینده در بخش غسالخانه آرامستان شهر زاهدان شاهد ساخت 6 سکوی غسل میت برای آقایان و 6سکو غسل برای بانوان هستیم که در 3 ماهه اول سال 95 به بهره برداری می رسد.
وی از دیگز اقدامات صورت گرفته در بخش آرامستان به ساخت سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد و گفت:بالغ بر 50 میلیون ریال اعتبار برای خرید نهال فضای سبز آرامستان در سال آینده در نظر گرفته شده است.
شه بخش در خصوص پاکسازی دیوارهای شهر زاهدان اذعان کرد:از ابتدای دوره چهارم تصمیم به حذف و زیبا سازی دیوارها گرفته شده که اعتبار لازم از محل اعتبارات شهرداری مناطق و شهرداری مرکز زاهدان تامین شده که تاکنون بالغ بر 40 هزار و 600 متر مربع نوشته های تبلیغاتی و نوشته های نازیبا در شهر زاهدان پاکسازی شده است .
وی ادامه داد: طراحی حجم های شهری و ساخت و نصب المان ها که اعتبار آنها از محل اعتبارات مناطق و شهرداری مرکز تامین شده از دیگر کارهای این سازمان در حوزه مدیریت و زیبا سازی است .
وی در خصوص پروزه های شاخص سال جاری فضای سبز شهر زاهدان بیان کرد:بهسازی فضای سبز میدان سربازان گمنام امام زمان (عج) که حجم عملیاتی آن بالغ بر 6 هزار متر با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان ،افتتاح بوستان کوهستانی  شریعتی شمالی با حجم عملیات 12 هزار متر مربع فضای سبز و  اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان ،بوستان مهرشهر با 17 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان ،پارک محله ای در فرخی 18 با 1300 متر مربع و اعتبار 50 میلیون تومان ،پارک امید آیندگان 1200 متر مربع و اعتبار 70 میلیون تومان و بهسازی پارک کوی قدس 15 هزار متر مربع  و اعتبار 500 میلیون تومان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط کمیسیون بهداشت و خدمات درمانی در خصوص فضای سبز زاهدان است.
وی همچنین به برنامه های سال 95 در حوزه فضای سبز اشاره کرد و گفت:احداث پارک در شهرک جهاد با 3هزار متر مربع فضای سبز و اعتباری بالغ  بر 140 میلیون تومان ،تجهیز و بازسازی  پارک نور بالغ بر 36 هزار متر مربع و اعتبار 100 میلیون تومان،ایجاد فضای سبز مبادی ورودی شهر از بلوار پرستار و بلوار شهدای شاهوزهی 30 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان از برنامه های سال آینده است.
وی ادامه داد: بهسازی و بازسازی پارک شادی ها با حجم عملیاتی 31 هزار 279  متر مربع با اعتبار 50 میلیون تومان ،احداث مجتمع تولید و تکثیر گیاهان زینتی مورد نیاز شهرداری زاهدان با حجم عملیاتی1500 متر مربع و اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان ،بهسازی پارک های محله ایی امید آیندگان و دانش 25 ،2500 متر مربع و اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان، احداث بوستان ولی عصر 2200 متر مربع با 120 میلیون تومان و اجرای فضای سبز رفیوژ وسط بلوار معلم 21 هزار و 800 مترمربع و اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان از دیگر برنامه های سال آینده است.
شه بخش خاطر نشان کرد: بهسازی پارک ملت به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری نیز از برنامه های ویژه سال 95 می باشد که در شهرداری زاهدان 150 میلیون تومانبرای مطالعات این طرح ویژه به عنوان یک منطقه گردشگری و تفریحی در نظر گرفته شده و تلاش می کنیم در 6 ماهه اول سال 95 این طرح اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه زیر ساختار بوستان ولایت شهر زاهدان واقع در بلوار جمهوری که بالغ بر 120 هکتار مساحت دارد از دیگر برنامه ها است افزود: در سال جاری بالغ بر 10 هکتار این بوستان در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته تا یک مجموعه تفریحی گردشگری با تمام امکانات از قبیل هتل ،شهر بازی  و ..ایجاد کند که در تلاشیم در سال آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
شه بخش با بیان اینکه عملکرد سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی  در 3 بخش آموزش،عملیات سازمان و پیشگیری سازمان آتشنشانی مورد ارزیابی قرار می گیرد بیان کرد: در بخش آموزش در 10 ماهه اول سال جاری تعداد 6 هزار و 56 نفر از شهروندان زاهدان  موزش دیده اند که از این تعدا 1806 نفر در ادارات ،97 نفر در شرکتها،175 نفر در ارگانهای نظامی و 4 هزارو 748 نفر در مدارس از این آموزشها بهره مند شدند.
وی ادامه داد: در بخش عملیات سازمان 1402 مورد عملیات در 10 ماه گذشته سال جاری انجام شده که 735 مورد آن آتش سوزی و مابقی مربوط به حوادث امداد و نجات بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: در بخش پیشگیری در 10 ماه اول سال جاری بررسی و  اصلاح نقشه های ساختمانی و صدور 100 برگ تاییدیه نقشه جهت پروانه های ساختمانی،نظارت بر بیش از 100 ساختمان در مرحله ساخت و پایان کار و صدور 50 تاییدیه در پایان کار ساختمانها ،نظارت بر بیش از 50 واحد تجاری مشغول به کار و صدور 48 شناسنامه ایمنی برای آنها ،بازدید از بیش از 15 واحد صنعتی و کارگاهی و صدور 10 شناسنامه ایمنی صنعتی ،بازدید و صدور دستورالعمل ایمنی در 7 مورد ساختمان ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی ،بررسی ایمنی مراکز برگزاری تجمعات عمومی و ... میتوان اشاره کرد.
شه بخش از ساخت 2  ایستگاه آتش نشانی در مهر شهر و شهرک جهاد و 2 پایگاه آتش نشانی در خیابان سیستان و مجدیه در سال آینده خبر داد.
وی گفت: در بحث مدیریت پسماند یکی از بزرگترین مشکلات مردم شهر زاهدان نخاله های و زباله های ساختمانی است که در تلاشیم در سال 95 این مشکل را به حداقل برسانیم .
این مسوول یکی دیگر از مشکلات حوزه مدیریت  پسماند وجود زباله گردها در شهر زاهدان عنوان کرد و افزود: از اقدامات  انجام گرفته توسط کمیسیون بهداشت و خدمات شهری در سال جاری بحث زمانبندی جمع آوری زباله توسط شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری زاهدان بوده است.
وی ادامه داد:بالغ بر 12 کارگاه جمع آوری ضایعات آهن و زباله و نان خشک در شهر زاهدان وجود دارد که شرکتهای طرف قرارداد شهرداری را برشکست کرده و مجبور شدند کار را رها کنند که  طی بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم زباله گردهای شهر زاهدان توسط کارگاهها ضایعات با دریافت مبلغی مدیریت می شوند .
شه بخش با بیان اینکه روزانه در شهر زاهدان بالغ بر 350 تن زباله ، 1000 تن نخاله و بین 50 تا 70 تانکر فاضلاب تولید میشود اذعان کرد: برای حل این معضل در نطر داریم درسال جدید یک دستگاه زباله سوز که توانایی سوزاندن بالغ بر 500 تن زباله را داشته باشد از محل اعتبارات استانداری خریداری کنیم .
وی گفت: در بحث نظارت بر خدمات شهری تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان امضا شده مبنی بر نظارت بر شرکتهای خدمات شهری که به صورت یک مرکز کنترل ترافیک ،شرکتها و ماشینهای خدمات شهری توسط شهرداری زاهدان کنترل شودکه  این نرم افزار توسط دانشجویان و اساتید جهاد دانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان  تهیه شده و کاملا بومی می باشد.
وی همچنین از ساماندهی دست فروشان در سال آینده خبر داد .
وی در خصوص انتخابات در پیش روی نیز اینچنین گفت: انتخابات سرنوشت هر کشور را با خود به همراه دارد به ویژه در جمهوری اسلامی که با انقلاب مردمی همراه بوده است .
شه بخش در پایان از کاندیداهای انتخاباتی درخواست کرد تا زیبایی شهر را زیبایی خانه خود بدانند و برای نصب پوستر و عکس در سطح شهر در مکانهای مشخص اقدام به اینکار کنند تا پاکبانان دچار مشکل نشوند و تمام نیروهای شهرداری بعد از انتخابات آماده پاکسازی شهر هستند .
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 422531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *