دانشگاه سیستان وبلوچستان قطب علمی جنوب شرق کشور است

20 بهمن 1394 ساعت 17:58

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه سیستان وبلوچستان امروزه با دارا بودن امکانات آموزشی گسترده، ظرفیت‌های بالای پژوهشی و نیز نیروی انسانی متخصص و کارآمد به عنوان قطب علمی جنوب شرق کشور شناخته می‌شود.


به گزارش چهاربهاران، دکتر محمد فرهادی ظهر امروز، در مراسم بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه سیستان وبلوچستان با وجود امکانات و تجهیزات بالا و همچنین بهره‌مندی از اساتید مجرب، می‌تواند به عنوان قطب علمی در منطقه نیز مطرح شود و وزارت علوم نیز در این راستا از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.
فرهادی افزود: سیستان وبلوچستان، استانی مرزی و با ظرفیت‌های بسیار بالاست و دانشگاه سیستان وبلوچستان می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه جذب دانشجویان از کشورهای همسایه را نیز فراهم کند.
وی با بیان اینکه وزارت علوم تلاش دارد تا با تخصیص امکانات و تجهیزات، زمینه توسعه هرچه بیشتر دانشگاه سیستان وبلوچستان را ایجاد کند، افزود: با اختصاص اعتبارات لازم زمینه بهره‌برداری از کتابخانه الکترونیک دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در آینده‌ای نزدیک فراهم خواهد شد.
دکتر بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ساختمان کتابخانه الکترونیک این مرکز علمی به مساحت پنج هزار متر مربع در 2 طبقه با سرسراها و مرکز مطالعه دیجیتال قادر به سرویس دهی به 2 هزار نفر در هر زمان است و در طراحی این ساختمان تلاش شده تا اولویت با استفاده از ابزارهای مدرن دسترسی به منابع علمی، بهره برداری حداکثری از فضا و نور محیط های مجاور باشد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز به سیستان و بلوچستان سفر کرد و آزمایشگاه شماره 2  و کتابخانه دیجیتال دانشگاه را کلنگ زنی و آزمایشگاه مرکزی و مرکز داده دانشگاه را افتتاح نمود.

خبرگزاری ایسنا
انتهاي پیام


کد مطلب: 422499

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/422499/دانشگاه-سیستان-وبلوچستان-قطب-علمی-جنوب-شرق-کشور

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir