۰
گزارش چهاربهاران از وضعیت نابسامان تجهیزات تنها بیمارستان جنوب استان؛

قصه دنباله دار مشکلات بیمارستان امام علی(ع) چابهار همچنان ادامه دارد/ تنها سی تی اسکن نگین شرق کشور در انتظار توجه مسولین

در ماه های اخیر خرابی دستگاه سی تی اسکن تنها بیمارستان چابهار نه تنها مردم این شهر بندری را آواره شهرهای اطراف کرد بلکه هزینه های گزافی را نیز بر دوش بیماران گذاشت.
بیمارستان امام علی(ع) چابهار
بیمارستان امام علی(ع) چابهار
به گزارش چهاربهاران، اگر کمترین آشنایی با مسائل پزشکی داشته باشیم در خواهیم یافت یکی از حداقل های یک بیمارستان آن هم با فاصله بسیار از مرکز استان وجود دستگاه ام ار آی و سی تی اسکن است.
با وجود منطقه آزاد و تجاری بودن شهرستان چابهار زیبنده نیست در شهری با این همه ثروت تنها بیمارستان موجود از کمترین امکانات برخودار نباشد.
قدمت طولانی بیمارستان امام علی (ع) چابهارموجب فرسودگی فراوان در بخش های گوناگون شد که برای حل مشکلات ناشی از این فرسایش، تعمیرات چندین باره انجام شده است و دستگاه های این بیمارستان احتیاج به نوسازی دارد.
نزدیک به 9 ماه از خرابی تنها دستگاه سی تی اسکن موجود در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان چابهار می گذرد؛ استفاده زیاد و قدیمی بودن دستگاه از جمله عواملی است که موجب بروز خرابی های متعدد شده و با وجود تعمیرات مختلف این دستگاه در ماه های اخیر هنوز راه اندازی نشده است و این باعث شده بیماران یا قید سی تی اسکن را بزنند و یا برای تهیه آن رنج سفر به مرکز استان را تحمل کنند.
این دستگاه علاوه بر بیماران شهرستان چابهار به بیماران کنارک، دشتیاری و بسیاری از روستاهای اطراف چابهار خدمات می داد و مردم امید به تنها بیمارستانی بسته اند که حداقل های لازم یک بیمارستان را ندارد وتعطیلی این دستگاه در روند درمان این بیماران خلل ایجاد کرده است و چقدر تلخ است که مجبورند برای یک سی تی اسکن ساده به 700 کیلومتر مسیر را طی کنند.

یکی از بیماران در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: بیمار تصادفی را به بیمارستان منتقل کردیم پزشک بعد از معاینه اولیه گفت به دلیل خرابی دستگاه سی تی اسکن و احتمال خون ریزی داخلی باید به زاهدان برویم
وی افزود: برای انجام سی.تی.اسکن مجبور شدم فاصله ۷۲۰ کیلومتری زاهدان - چابهار را با اتوبوس طی کنیم و در این مدت خیلی نگران بیمارمان بودیم.
محمد رییسی در اینباره به خبرنگار ما گفت : چندین ماه از تعطیلی سی تی اسکن تنها بیمارستان جنوب استان سیستان وبلوچستان می گذرد؛ واقعا چه کسی پاسخگوی مردم کم توقع اینجاست؟
وی ادامه داد: یکی از بیماران تصادفی ما به دستور پزشک باید سی تی اسکن می شد، وقتی برای انجام سی تی اسکن مغز به بیمارستان چابهار مراجعه کردیم به من گفتند که دستگاه خراب است و باید به ایرانشهر یا زاهدان برویم.
رییسی با بیان اینکه رفتن به شمال استان و زمانبر بودن برایم مشکل است، بیان کرد: چرا تجهیزات تنها بیمارستان در این منطقه باید این قدر ضعیف و ناکارآمد باشد؟
وی گفت: انتظار می رود مسوولان درمانی شهرستان و علوم پزشکی استان فکری به حال وضعیت بیمارستان امام علی (ع) چابهار بکنند.
بخاطر داشته باشید حادثه در کمین همه خانواده هاست؛ شاید فردا برای اقدام دیر باشد.
این پایگاه خبری آمادگی آن رادارد تا نظر مسئولان بیمارستان امام علی(ع) و شبکه بهداشت و درمان چابهار را در این مورداطلاع رسانی کند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 422275
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *