فرماندار شهرستان دشتیاری؛

بازسازی زیرساخت های مناطق سیل زده در گروی تامین اعتبار است

25 فروردين 1403 ساعت 9:27

فرماندار شهرستان دشتیاری گفت: در سیل اخیر صدمات زیادی به زیرساخت های منطقه زده شده که جهت جبران آن نیازمند اعتبار لازم می باشیم.


محمدعلی رافت در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: در سیل اخیر دشتیاری اقدامات متعددی انجام شده است که این اقدامات شامل بازگشایی محور های اصلی و فرعی در ساعات و روزهای اولیه سیل است که تا کنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برقراری برق کلیه شهرستان در ۱۲ ساعت ابتدایی سیل انجام گرفته تصریج کرد:. ترمیم بندسارها در حین و بعد از بارشها و آماده باش اکیپ های اورژانس و شناسایی بیماران اورژانسی و هم چنین آماده باش تیم زایمان و انجام دو زایمان در محل به دلیل انسداد راه ها نیز صورت گرفته است،

فرماندار شهرستان دشتیاری با اشاره به اینکه اقلام کمکی و مایحتاج اولیه برای روستاهای محاصره در سیل و سیلزده تامین شده خاطرنشان کرد: تامین کف کش های مورد نیاز برای تخلیه اب های سطح معابر ، مدارس و … صورت گرفته ومدارس سیل زده سطح شهرستان به همت دانش آموزان و گروه های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سیل بند حفاظتی شهر نگور نیز ترمیم شده است گفت: در خصوص جاده ها حدود ۳۰ کیلومتر تخریب و نشست جاده های اصلی سطح شهرستان را داشتیم و  ۱۱۱ کیلومتر تحریب جاده های فرعی و شامل آب بردگی اسفالت ها و زیرسازی ها و حاشیه پل ها بوده وهمچنین ۱۴۰کیلومتر تخریب راه های روستایی در سطح شهرستان  شامل اسفالت، شوسه و خاکی و  به پل های محور های اصلی و فرعی شهرستان نیز خساراتی وارد شده است. 

رافت با اشاره به اینکه بنیاد مسکن اقدام به احداث منازل مسکونی کرده است تصریح کرد: تعدادی از سیل زدگان که خانه هایشان ترک برداشته و نیاز به ترمیم دارد و یا خانه های کپری بوده است شناسایی و در چادرها به صورت موقت اسکان داده شده اند.


فرماندار دشتیاری در خصوص کمک های مردمی اظهار کرد: کمک هایی از قبیل اقلام خوراکی و مصرفی مورد نیاز نمی باشد کمک های مورد نیاز برای مردم شامل ماشین آلات عمرانی و ساختمانی برای احداث مجدد بند سار های کشاورزی با توجه به تخریب کامل زمین های کشاورزی و مصالح ساختمانی برای تعمیر و ترمیم منازل مسکونی،آسفالت و قیر برای ترمیم آسفالت معابر روستایی و همچنین ماشین آلات راه سازی برای ترمیم راه ها در سطح شهرستان مورد نیاز می باشد.

رأفت تصریح کرد: برنامه ریزی هایی برای مقابله با سیل صورت گرفته و اقدامات حساس باید صورت گیرد که نیازمند اعتبار می باشد از جمله این اقدامات شامل شناسایی بندسارهای کشاورزی حفاظتی و ابخیزداری و شناسایی محل تای مناسب برا احداث هوتگ ها و چاه نیمه ها  و شناسایی نقاط مورد نیاز برای آبنماها  می باشد.

وی بیان کرد :احداث پل ها در سطح شهرستان از جمله باهوکلات، کلانی ، دور ، بین کهنانی کش و گرم بیت و احداث مراکز خدماتی از جمله اورژانس ، راهدار خانه ، بیمارستان ، اتش نشانی ، هلال احمر در سطح شهرستان و ایجاد مخازن در سطح روستاهای شهرستان باید در دستور کار قرار بگیرد و اعتبارش تامین شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 458167

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/interview/458167/بازسازی-زیرساخت-های-مناطق-سیل-زده-گروی-تامین-اعتبار

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir