۰

پرورش شتر مرغ در سیستان وبلوچستان با قوت در حال انجام است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر با ایجاد واحدهای صنعتی و سنتی در استان پرورش شتر مرغ با قوت بیشتری در حال انجام است.
شتر مرغ
شتر مرغ
به گزارش چهاربهاران، موسی نخزری اظهار کرد: با توجه به اینکه پرورش شتر مرغ صنعتی نو پا در استان به شمار می رود ابتدا دانشگاه زابل با ایجاد مزرعه پرورش شتر مرغ در مجتمع بقیه الله چاه نیمه سیستان کار پرورش شترمرغ را شروع و پس از آن توسط مردم و اطلاع رسانی های انجام شده بهره برداران به سرعت نسبت به کار پرورش شتر مرغ  پیش رفتند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته از محل واحدهای صنعتی پرورش شتر مرغ حدود ۷۰تن گوشت در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده تصریح کرد: پیش بینی می شود با به بهره برداری رسیدن واحدهای جدید تولید گوشت شتر مرغ در استان این میزان در سال جاری به ۱۰۰تن برسد.
وی همچنین ادامه داد: سالانه حدود ۱۵تا۲۰تن گوشت شتر مرغ نیز از واحدهای پرورش شتر مرغ سنتی تولید می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی پرورش شتر مرغ در شهرستان های زهک، هیرمند، هامون، میرجاوه و سراوان فعال است همچنین در شهرستان های خاش، زاهدان و ایرانشهر نیز بصورت سنتی بهره برداران در حال پرورش شتر مرغ هستند.
وی نقصان زنجیره تولید در صنعت شتر مرغ و حمایت نشدن واحدهای سنتی و طرح های پرورش شتر مرغ از طریق سیستم بانکی را از مشکلات پیش روی پرورش دهندگان برشمرد و ادامه داد: مشکل تامین نقدینگی واحدهای فعال و تامین نشدن تسهیلات سرمایه ای نیز از دیگر مشکلات پرورش دهندگان است.
نخزری عنوان کرد: در حال حاضر حدود۵۰نفر به صورت مستقیم در ارتباط با پرورش شتر مرغ مشغول به کار هستند.
وی در خصوص اینکه واحد های صنعتی ایجاد شده در سطح استان با دریافت تسهیلات بانکی به بهره برداری رسیده اند اظهار کرد: در حال حاضر اولویت های پرداخت تسهیلات در سال۱۳۹۵ به سازمان ابلاغ نشده است.
سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 422864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *