۰
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور در گفت و گو با چهاربهاران:

طبق توافقنامه باید استقرار پتروشیمی توام با رعایت کامل زیست محیطی همراه شود/ اولویت برای پرورش ماهی در قفس باید گونه بومی باشد

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشورگفت: طبق توافقنامه های صورت گرفته باید استقرار شهرک پتروشیمی هرماه با جدیدترین تکنولوژی وبا رعایت الزامات زیست محیطی همراه شود.
فرشچی
فرشچی
پروین فرشچی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، در حاشیه نشست محیط زیست و توسعه مناطق آزاد با اشاره به مسائل زیست محیطی کشور اظهار کرد: هر توسعه ای نیاز به استقرار یابی، امکان سنجی و ارزیابی زیست محیطی دارد.
وی افزود: توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی در مناطق آزاد به خصوص در منطقه آزاد مکران که توسعه در آن به شدت در حال افزایش و 32 صنعت متفاوت در این منطقه پیش بینی و در حال انجام است.
فرشچی با اشاره اسقرار پتروشیمی در سواحل مکران بیان کرد: طبیعتا سه مرحله استقرار یابی، امکان سنجی و ارزیابی زیست محیطی برای توسعه ها شامل می شود و همکاری هایی در مناطق آزاد داشتیم این سه مرحله در دستور کار است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به توافقنامه با مناطق آزاد برای رعایت مسائل زیست محیطی افزود: استقرار پتروشیمی مسائل مطرح شده از نظر زیست محیطی بسیار اهمیت دارد و ضرورت دارد همه مراحل زیست محیطی انجام شود و توافق نامهای که با منطقه آزاد داریم روند توسعه را پی گیری و تمامی مسائل اطمینان حاصل  می کنیم.
به گفته وی؛ سرمایه گذاری برای پتروشیمی باید همگام با اهداف توسعه پایدار باشد و از نظر زیست محیطی واقعا مناسب و از نظر تکنیکی از آخرین تکنولوژی ها باید استفاده شود.
دکتر فرشچی با اشاره به پرورش ماهی در قفس که بصورت بومی انجام شود خاطرنشان کرد: پرورش در قفس طبیعتا اگر بدون ملاحظات زیست محیطی انجام شود بله چه از مرحله ای که ممکن است از گونه غیر بومی باشد چه مرحله ای اینکه از ادواتی و یا جنسی باشد که استفاده می شود مناسب با محیط زیست باشد و خدمات که از ساحل داده می شود و غنی شدگی آب های ساحلی ماهی آب های جای قفس ها پیش نیاد ما نتیجه آن را خوب ارزیابی می کنیم.
انتهای پیام/
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 422846
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *