۰
معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار:

ایران از کشورهای غنی در حوزه نفت وگاز برای سرمایه گذاری کشورهای اتحادیه آیورا است/چابهار دروازه اتصال کشورهای اقیانوس هند به آسیای میانه است

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران با داشتن ذخایر عظیم نفت وگاز ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری کشورهای اتحادیه ایورا است.
بندر چابهار
بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران، اسحاق جهانگیری در آغاز بکار اولین اجلاس سران مناطق آزاد کشورهای عضو آیورا اظهار کرد: کشورهای عضو اتحادیه حاشیه اقیانوس هند و آسیا سهم عمده ای در معادلات اقتصادی دنیا دارند و تعامل، تجارت و انتقال فناوریهای نوین و گسترش تجارت بین این کشورها می تواند در توسعه این حوزه بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به جمعیت قابل توجهی که در حاشیه اقیانوس هند زندگی می کنند افزود: با وجود 2 میلیارد نفر جمعیتی که در این حوزه زندگی می کنند انتظار می رود با افزایش مبادلات اقتصادی، درآمد مردم این کشورها نیز افزایش پیدا کند.
جهانگیری با اشاره به ظرفیتهای عظیم جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاری بخصوص در حوزه نفت و گاز بیان کرد: تسهیلات برای سرمایه گذاری، فعالیت بخش خصوصی و دسترسی کشورهای عضو آیورا به یکدیگر می تواند به توسعه، رشد و پیشرفت این کشورها کمک کند.
وی با اشاره به توان بالا و ظرفیت های ناب جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف گفت: ایران 18 درصد ذخایر گازی دنیا و جز ده کشور اول در ذخایر نفتی کشوری مستعد برای سرمایه گذاری کشورهای حاشیه اقیانوس هند است.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر افزایش مناسبات با دیگر کشور پس از برجام خاطر نشان کرد: پس از برجام سیاست ایران افزایش مناسبات در همه زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی است.
اسحاق جهانگیری بندر چابهار را بهترین راه ترانزیتی برای کشورهای آسیای میانه دانست و تاکید کرد: کریدور ترانزیتی چابهار به کشورهای آسیای میانه و  افغانستان با جمعیتی بیش از 300میلیون نفر برای ترانزیت وصادرات و واردات  کالاهای کشورهای حاشیه اقیانوس هند به بازارهای آسیای میانه است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 422839
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *