۰
در پی تخریب پایگاه آبی ساحلی و در سایه بی توجهی و سکوت مسولین شهرستان؛

چشم انداز پایتخت ورزشهای آبی ساحلی کشور در چابهار نقش بر آب شد/ نگاه جزیره ای ادارات و ارگانهای شهرستان چابهار مانعی برای توسعه

پایگاهی که در چشم انداز پنج ساله و در سال 95 قرار بود به عنوان پایتخت ورزشهای آبی ساحلی کشور معرفی شود توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان تخریب شد.
پایگاه ابی و ساحلی
پایگاه ابی و ساحلی
به گزارش چهاربهاران، ساحلی بودن شهرستان چابهار و تنوع آب و هوایی، استعداد و ظرفیت بکر سواحل مکران فضایی بسیار مناسب برای ارتقای ورزشهای آبی ساحلی را فراهم کرده است که نهایتا موجب رشد گردشگری و توسعه منطقه نیز خواهد شد.
این بندر توریستی تا قبل از سال 91 هیچ توسعه ای در زمینه ورزشهای آبی ساحلی نداشته است تا اینکه در همان سال اداره ورزش و جوانان با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی اقدام به ایجاد پایگاه آبی ساحلی جنب اسکله 7 تیر کرد؛ در این چشم انداز قرار بود با دعوت از تیمهای مطرح ورزشهای ساحلی و برگزاری برخی از اردوها و مسابقات ورزشهای آبی ساحلی کشور؛ چابهار بااین ظرفیت بکر در یک دوره پنج ساله تبدیل به پایتخت ورزشهای آبی ساحلی کشور شود.
استقبال بسیار خوب جوانان و نوجوانان چابهاری از ایجاد چنین سایتی امید و آینده ای روشن را برای ارتقای ورزشهای آبی ساحلی در جنوب استان زنده کرد تاجائیکه هزینه های راه اندازی با پیگیری جوانان شهرستان با کمکهای خیرین و مردمی در طول مدت یکسال تامین شد.
برگزاری اولین المپیاد دانش آموزی ورزشهای آبی و ساحلی، برگزاری ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور والیبال ساحلی، مسابقات فوتبال ساحلی و همایش ملی ورزشهای آبی ساحلی در سال 92 از جمله مهمترین گامهای صورت گرفته پس از راه اندازی پایگاه ساحلی در چابهار برای زمینه سازی تبدیل شدن این شهرستان به پایتخت ورزشهای آبی ساحلی بود.
این طرح  در سال 1391 توسط مسئول وقت اداره ورزش وجوانان چابهار با هدف تبدیل چابهار در یک دوره پنج ساله به عنوان پایتخت ورزشهای آبی و ساحلی کشور مطرح شد؛ در این راستا اقداماتی از جمله تکمیل پایگاه قهرمانی ورزشهای آبی و ساحلی؛ تاسیس و افتتاح بهترین سایت قایقرانی شهرستان و استان؛ خرید حدود 500 میلیون ریال تجهیزات قایقرانی؛ دعوت از شهرام دانه کار سر مربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی کشور جهت مربیگری تیم فوتبال ساحلی چابهار و  برگزاری مسابقات قایقرانی و والیبال ساحلی در مناسبتهای مختلف صورت گرفت.
حال سوال اینجاست که اکنون در سال ۹۵ بجای انتظار تحقق این رویداد مهم برای منطقه و حتی استان باید شاهد تخریب این پایگاه باشیم؟ چرا ورزشهای آبی و ساحلی که استعداد و پتانسیل واقعی شهر چابهار بر اساس طرح آمایش سرزمین از نظر مسئولان وقت مغفول مانده است؟
پایگاه خبری تحلیلی چهاربهاران، منتظر جواب مسئولین مربوطه در این خصوص است، چرا که اعتقاد داریم مسئولین خدمتگزار مردم اند و باید به مردم جوابگو باشند.
 

انتهای پیام/
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۳
کد مطلب: 422821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *