۰
چهاربهاران گزارش می دهد،

گامهای بلند بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی/ روستای تولید محور در دستور کار بسیج سازندگی است

بسیج سازندگی از تمام ظرفیتهای خود برای توسعه اقتصاد مبتنی بر تکیه برتوان داخلی استفاده می کند و در این راه پیشرو وپیشگام است.
بسیج سازندگی
بسیج سازندگی
به گزارش چهاربهاران، پس از ادغام  جهاد سازندگی در دونهاد دیگر، بسیج با ایجاد معاونت بسیج سازندگی در صدد جایگزین کردن این قسمت در خلا ایجا شده برامد.حمایت از طرح های بومی و زود بازده و اشتغالهای خانگی و صنایع کوچک از جمله طرح های بسیج سازندگی در حوزه اقتصادی کشرو بوده است.
بومی محوری و استفاده از ظرفیتای محلی
ازجمله نقاط قوت بسیج سازندگی استفاده از پتانسیل موجود و متناسب با شرایط جغرافیایی محلی است که ب این اساس بازدهی و بهره وری به نحو قابل توجهی افزایش خواهد یافت و این سیاست از مهمترین برنامه های بسیج سازندگی در عرصه اقتصادی کشور است.
از جمله این طرح ها در شهرستان چابهار می توان به ایجاد  گلخانه ، پرورش محصولات خارج از فصل با توجه به شرایط اب و هوایی بکر چابهار، پرورش میگو در سایت گواتر، توسعه کشاورزی، پرورش دام سبک و سنگین  اشاره کرد.
روحیه جهادی در عرصه اقتصادی
انگیزه و روحیه بالای جهادی از مشترکات بارز بسیج است که در عرصه اقتصادی نیز با این روحیه و نگاه معنوی به حل مشکلات مردم بخصوص در مناطق محروم با انگیزه مضاعف به کار و تلاش می پردازند.
گزارشات اماری موجود در افتتاح طرح های اقتصادی مقاومتی توسط بسیج حاکی از تلاش وافر گروه های جهادی دارد وبسیج با مدیریت این منبع عظیم می تواند گام های مثبت و عملی برای اقتصاد مقاومتی بردارد.
امنیت غذایی خانوار از اهداف بسیج سازندگی است
اختصاص تسهیلات بانکی بسیج سازندگی در ایجاد صنایع تبدیلی و اشتغال خانگی نشان از سیاست این نهاد برای تقویت اقتصاد خانوار و تامین مایحتاج روزانه و معیشت خانوار است .
متکی شدن خانواده های حتی روستایی و تبدیل شدن آنها به مصرف کننده تهدید جدی برای اقتصاد کشور است که خوشبختانه با اجرای سیاستهای حمایتی بسیج سازندگی نتایج بسیار مثبتی حاصل گردیده است.
مردمی کردن اقتصاد توسط بسیج سازندگی
  بسیج به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ برای انقلاب و دفاع از دست آوردهای ان در اقتصاد نیز با برگ برنده و تاثیر گذاری چون مردمی بودن  توانسته در عرصه اقتصادی الگوی جدیدی را به عنوان اقتصاد مردمی معرفی کند.
اقتصاد مردمی به عنوان اقتصادی بدون اتکا به دولت وتکانهای سیاسی و اقتصادی است، اقتصادی که با روحیه مقاومت و جهادی در صدد خلاص شدن از اقتصاد تک محصولی است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 422812
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *