۰
رئیس کارگروه فرهنگی و جشنواره اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند:

برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در اجلاس "آیورا" در چابهار برگزار می شود

رئیس کارگروه فرهنگی و جشنواره اجلاس رؤسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: همزمان با برگزاری اجلاس کشورهای اقیانوسیه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی سنتی در چابهار برگزار خواهد شد.
بارکزاهی
بارکزاهی
به گزارش چهاربهاران، نصیر بارکزهی اظهار کرد: همزمان با برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند در منطقه آزاد چابهار، با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با فرهنگ فاخر ایرانی، برنامه‎های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی در چابهار برگزار می‎شود.
وی گفت: آیین استقبال و خوش‌آمدگویی به میهمانان به 3 زبان فارسی، بلوچی و انگلیسی و اجرای حرکات فرم با رقص دو چاپی از برنامه‌های آغازین این اجلاس است.
رئیس کارگروه فرهنگی و جشنواره اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند افزود: استقرار اقوام ایرانی به همراه هنرمندان موسیقی و صنایع دستی در محل سالن همجوار نمایشگاه و کارگاه‌های زنده صنایع دستی و نیز ارایه ویترین فاخر صنایع دستی سیستان و بلوچستان به همراه پوسترهای جاذبه‎های طبیعی، اکوتوریست و ارایه نشان‎های برتر گردشگری از دیگر برنامه‎های فرهنگی این اجلاس است.
وی با اشاره به اینکه سیاه چادرهای اقوام ایرانی به همراه پخت و پز انواع غذاها بومی و محلی در بیرون از نمایشگاه مستقر می‎شوند، اضافه کرد: اجرای برنامه‎های موسیقی مذهبی با اشعار در مدح پیامبر (ص)، حماسی، تکنوازی سازهای محلی، دهل و سرنای بلوچی و سیستانی و قوالی بومی چابهار از دیگر برنامه‎های هنری هستند.
وی‌ برنامه‌های تفریحی برای پر کردن اوقات فراغت و تنوع میهمانان اجلاس آیورا را بازدید از کوه‌های مریخی همراه با برنامه‎های شاد هنری، سواحل لاکپشتها، خلیج چابهار، ساحل صخره‎ای، قلعه پرتغالیها، روستای تاریخی تیس، درخت انجیر معابد و تالاب‎های صورتی ولیپار عنوان کرد.
گفتنی است، اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه خلیج هند به میزبانی منطقه آزاد چابهار 30 و 31 اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور بیش از 20 کشور عضو اتحادیه «آیورا » برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 422811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *