۰

لزوم ایجاد سه مرکز پلاتوی تخصصی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه تئاتر، راه‌اندازی سه پلاتوی تخصصی در شهرستان‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر ضروری است.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور
به گزارش چهاربهاران، مهدی شفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن اردیبهشت تئاتر در فرهنگسرای جوان زاهدان، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر هر سال در اردیبهشت ماه یک روز را دور هم جمع شده و جشن می‌گیرند که امیدواریم این جشن‌ها در ایام نوروز و در فروردین ماه برگزار شود.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ارشاد منعقد کرده و یک پلاتوی تخصصی در استان راه‌اندازی کنیم.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه ظرفیت‌های تئاتر در سه شهرستان زاهدان، ایرانشهر و زابل وجود دارد، گفت: این خود ایجاد سه پلاتوی تخصصی در استان را ضروری می‌کند.
وی ادامه داد: تداوم اجرای نمایش‌ها نیاز به مکان خاصی برای تمرین هنرمندان دارد و اگر پلاتوی تخصصی برای تئاتر وجود داشته باشد قطعا مخاطبان تئاتر بیشتر از امروز هستند.
شفیعی با اشاره به اینکه باید زمینه اجرای عمومی نمایش در سطح شهرها را در سیستان و بلوچستان فراهم کنیم، اضافه کرد: باید مردم را بیش از پیش با تئاتر آشنا کنیم.
وی گفت: اعتبارات فرهنگی در سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها دقیق مشخص نشده و لازم است در سرفصل بودجه استان اعتباراتی با عنوان اعتبارات تئاتر پیش‌بینی شود.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور ایجاد سایت تخصصی تئاتر را در سیستان و بلوچستان خواستار شد و گفت: این استان 12 گروه نمایشی را به مرکز هنرهای نمایشی کشور معرفی کرده و به زودی پروانه فعالیت آنها صادر خواهد شد.
لزوم توجه به تئاتر در شهرستان‌ها
مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: نباید تئاتر را محدود به شهرستان زاهدان بدانیم بلکه در شهرستان‌های مختلف استان ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و هنرمندان خوبی داریم که حرف برای گفتن دارند.
حسین مسگرانی با بیان اینکه آموزش در حوزه تئاتر امری لازم و ضروری است، افزود: باید متون نمایشی بومی تهیه و تنظیم شده و مورد حمایت متولیان امر قرار گیرد.
وی ادامه داد: اجرای نمایش تئاتر می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را به زبان نقد بیان کرده و به مسؤولان گوشزد کنند.
در این مراسم که از ساعت 16 آغاز شده بود، هفت نمایش به اجرا درآمد.
گفتنی است، اجرای موسیقی محلی و تجلیل از فعالان عرصه تئاتر در سیستان و بلوچستان از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 422802
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *