۰

افق مشترکی برای توسعه سیستان و بلوچستان وجود دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افق های مشترکی برای توسعه سیستان و بلوچستان در میان مسئولان استانی حاکم است و ما نیز به این اولویت های توسعه ای ارزش قائلیم.
لاریجانی
لاریجانی
به گزارش چهاربهاران، علی لاریجانی عصر روز پنجشنبه در شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در تلاشیم تا اقدام های ارزنده ای در این دیار مرزنشین انجام شود چرا که مردمان جنوب شرق ایران لایق بهترین ها هستند.
وی افزود: اکنون ایران در بعد درونی و بیرونی شاهد تحولات گسترده ای است که باید برای سیستان و بلوچستان نفع اقتصادی آن را کاربردی کرد تا با توجه به داشته های خوب از دریا گرفته تا مرز، بتوان آینده ای روشن را برای این دیار رقم زد.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه صادرات نفتی زیر سایه فهم اقتصاد مقاومتی، فهم درستی از اقتصاد را در جامعه تبیین کرده است که باید به بهترین شکل صادرات بیش از ۱.۵ میلیون بشکه نفت را به نفع و تقویت اقتصاد ملی بکار بگیریم تا پاسخی به دغدغه رهبری معظم انقلاب داده شود.
وی اضافه داشت: رهبری معظم انقلاب بارها و بارها مسئولان را به توجه ویژه به اقتصاد ملی و برون رفت از این شرایط دعوت کرده است که ما باید در راستای پاسخ به این دغدغه ها کوشا باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پارسال نسبت بودجه جاری با عمرانی اندك بود چرا که با توجه به گستره دولت، هزینه های زیادی به نظام تحمیل می شود اما در تلاشیم تا امسال با توجه به شرایط به وجود آمده سالی خوب را در راستای تبیین شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل رقم بزنیم.
لاریجانی با اشاره به اقلیم ایران اضافه کرد: موضوع آب از دیگر مسائلی است كه كل كشور در شرایط خاصی از این لحاظ قرار دارد به همین سبب بودجه قابل توجهی برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شده و باید این بخش تقویت شود.
وی با اشاره به آب ها مرزی افزود: ایران از آب های مرزی سهم بسزایی دارد که برای امسال به منظور مهار و حفظ این نعمت الهی بودجه قابل قبولی اختصاص یافته است که امیدوارم مشکلات کم آبی را طی بازه زمانی کوتاه حل کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا سیستان و بلوچستان نیز با توجه به موقعیت بهینه مرز نیز سهم بسزایی دارد، تلاش خواهیم کرد تا آینده ای روشن را برای این دیار رقم بزنیم تا شاهد فصل تغییر نگاه امنیتی به اقتصادی در این دیار باشیم.
انتهای پیام/ مهر
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 422748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *