۰
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار:

مناطق آزاد چابهار سرخس مکمل یکدیگر/ ترانزیت کالا از چابهار به سرخس در دست اقدام است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: ترانزیت کالا از چابهار به سرخس در دست اقدام است.
مبارکی
مبارکی
به گزارش چهاربهاران، حامدعلی مبارکی در نشست با اعضای شورای تامین و شورای شهر سرخس  اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری کرده که  امیدوارم در این راستا حرکت کنیم و خدمات ما برگ زرینی برایمان بوده و نیز توشه‌ای برای آخرتمان ذخیره نماییم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب گفت: انشالله بتوانیم از این ماه پرفیض و نزول خیر و برکات به خوبی استفاده بکنیم.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار در اقلیمی به مساحت 14 هزار هکتار تعریف و به 9 پیکره با کاربری مختلف تقسیم شده است که سند بالا دستی این منطقه ترانزیت است.
مبارکی تصریح کرد: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ترانزیت چابهار – میلک فعال بشود تحول بزرگی در شرق کشور ایجاد می‌شود و ما به خوبی می‌دانیم که ترانزیت از چابهار به سرخس و دوغارون می‌تواند مزیتی را برای کل کشور و حتی جهان به دنیای پیرامونی و کشورهای محصور در خشکی ایجاد کند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه توسعه سواحل مکران مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ایشان در این خصوص فرمودند: دریای عمان گنجی است که ما تازه آن را کشف کردیم و به رئیس جمهور تاکید داشتند توسعه سواحل مکران از گواتر چابهار تا جاسک و سیریک در هرمزگان در دستور کار قرار گیرد.
وی اقدامات دولت تدبیر و امید در چابهار را برشمرد و اضافه کرد: کارهای بسیار خوبی از جمله توسعه بنادرشهید بهشتی و شهید کلانتری صورت گرفته و امیدواریم میزان تخلیه و بارگیری این بنادر از 2 میلیون تن به 6 میلیون‌تن در سال جاری برسد که تاکید دولتمردان بر این است این میزان تا 8/6 میلیون‌تن ارتقاء پیدا کند.
فرماندار شهرستان سرخس در این نشست گفت: امروز چهره ی جدیدی از شهر چابهار را دیدم که برای خودم تازگی داشت و این تغییرات با مدیریت صحیح منطقه آزاد چابهار صورت پذیرفته است.
حسین سنجرانی افزود: پیشرفت امروز منطقه آزاد چابهار به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و ایران سرزمین اساطیری است که توران منطقه سرخس قلمداد می‌شود و جاده ابریشم روزگاری از همین منطقه گذر داشته است.
انتهای پیام/
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 422744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *