۰
مدیرجهاد کشاوزی شهرستان چابهار خبرداد:

کاربرداشت میوه گرمسیری انبه درشهرستان چابهار آغاز شد/ افزایش 10 درصدی سطح زیرکشت محصول انبه

مدیرجهاد کشاوزی شهرستان چابهار گفت: کاربرداشت انبه از سطح 450 هکتار باغات کشاورزی شهرستان چابهار آغازشد.
کشاورزی
کشاورزی
غلامحسین بامبری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به شهرستان چابهار که با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با برخورداری از اقلیمی مستعد وطبیعی، شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل دارا است، اظهار کرد: ازمجموع سطح زیرکشت محصولات باغی مقدار 450 هکتار به کشت انبه اختصاص دارد که از این مقدار 220 هکتار را نهال و230 هکتار را درختان بارور با میزان تولید 2640 تن محصول با تعداد 300 نفر بهره بردار تشکیل  می دهد.
وی افزود: سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال زراعی گذشته با توجه به توزیع تعداد7 هزاراصله نهال به مقدار 40 هکتار افزایش یافته است.
بامبری بیان کرد: از آنجائیکه میوه درخت انبه جهت مصارف فراوری ترشی مورد استفاده قرار میگیرد به همین منظور آنرا دراین زمان سبز برداشت می کنند که درکارگاههای سنتی خانگی شهرستانهای متقاضی جنوب استان و به خارج از استان ((استان هرمزگان )) جهت ترشی سازی ارسال می شود و برداشت این محصول تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: درسالجاری  7000 اصله نهال پیوندی یارانه دار دربین بهره برداران توزیع شده که این امر باعث می شود مقدار40 هکتار به سطح زیرکشت افزوده شود؛ لازم بذکر است سطح زیرکشت محصول انبه نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش سطح دارد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: از مهمترین محصولات باغی درختان  گرمسیری میوه  موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پيوندي، تمر هندی، نارگیل وپاپایا اشاره نمود و از محصولات زراعی خارج از فصل مورد کشت در سطح منطقه محصولات جالیزی خصوصا هندوانه و محصولات سبزی و صیفی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و غلات، کلزا اشاره کرد.
بامبری خاطرنشان کرد: در مجموع سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی آبی شهرستان بالغ بر 13هزارو300 هکتار با تولید سالیانه 374 هزار تن در سال میباشد که نسبت به سال زراعی قبل  درصد افزایش سطح زیر کشت حاصل شده که از این سطح 5710 هکتار را محصولات باغی  با87 هزار تن و 12600 هکتار را محصولات زراعی با تولید287 هزار تن  تشکیل می دهد.
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 422742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *