۰
گزارش چهاربهاران از سفر هیئت سرمایه گذار چین به بندر چابهار؛

از احداث بزرگترين كارخانه كشتي سازي تا شهرك صنعتي چيني ها در چابهار/ رابطه چین و ایران فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان است

شهرك صنعتي چيني ها در پيكره هفت شهرك صنعتي در زميني به مساحت 240 هكتار و کارخانه کشتی سازی در چابهار به زودی احداث می شود.
ایران - چین
ایران - چین
به گزارش چهاربهاران، معاون اداره برنامه ریزی و تحقیقات همکاری اقتصادی خاورمیانه و سرمایه گذاری چین به همراه هیئتی از شرکت های مهندسی نفت چین، کشتی سازی بین المللی، گروه سینوهیدرو و گروه الکترونیک برای شناسایی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه گذاری از طرح توسعه بندر شهید بهشتی بازدید کردند.
وانگ هونگ شنگ در ديدار با جمعي از مديران و مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد:  طی بازدیدی که در سال گذشته از بندر چابهار داشتیم امسال کارهای سرمایه گذاری خود را با جدیت و عملی پیگیر هستیم و بر همین اساس با حضور چند شرکت مهم چینی از گروه‌های مختلف کشتی سازی، الکترونیک، نفت و گروه طراحی به چابهار سفر کرده ایم و در ماه‌های گذشته مقدمات کار را فراهم کردیم.
رئيس هيات مديره شركت انرژي راه ابريشم كشور جمهوري خلق چين گفت: پس از انجام تشريفات قانوني بزودي شهرك صنعتي چيني ها و بزرگترين كارخانه كشتي سازي در چابهار احداث مي شود.
وي هدف از اين سفر را بررسي هاي لازم جهت جانمايي شهرك صنعتي و شركت كشتي سازي چيني ها در منطقه آزاد چابهار عنوان كرد و افزود: چابهار در دنيا موقعيت راهبردي مناسبي دارد و سرمايه گذاران كشور چين نيز تمايل زيادي براي فعاليت تجاري و اقتصادي در اين منطقه دارند.
وی تصریح کرد: شرکت گوانگ چاین قادر به ساخت کشتی‌های 20 هزار تنی تا 320 هزار تنی با تمام امکانات روز دنیا است.
وانگ جونگ شینگ گفت: شرکت کشتی سازی گوانگ چاین که در این سفر ما را همراهی می‌کند دومین شرکت بین‎المللی در ساخت کشتی در دنیاست و در حال حاضر در دوحه قطر 4 میلیارد دلار در زمینه‌های ساخت تجهیزات بندری سرمایه‌گذاری کرده است.
رئيس هيات مديره شركت انرژي راه ابريشم كشور جمهوري خلق چين ادامه داد: مديران و افراد متخصص و فني شركت كشتي سازي بين ‌الملل، شركت كشتي سازي گوانگ ژو، شركت مهندسي نفت چين، شركت گروه الكترونيك دونگ فانگ، شركت گروه سينو هيدرو، شركت طراحي صنعتي نوناين، شركت كشتي سازي دولتي چين و شركت فولاد يونگ ليان در سفر دو روزه در چابهار حضور دارند و در آينده اقدامات خوبي براي سرمايه گذاري انجام مي دهند.
رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نيز با تشريح توانمنديها و پتانسيل هاي اين منطقه اظهار کرد: بيش از 60 شركت و هيات خارجي در شرايط پسا تحريم به اين شهرستان سفر و از نزديك فرصت هاي سرمايه گذاري را بررسي كردند.
حامد علي مباركي افزود: رابطه حسنه چين و ايران فرصت مناسبي براي فعاليت تجار و بازرگانان هر دو كشور است.
وي بيان كرد: چابهار بعنوان تنها بندر اقيانوسي ايران پيشاني توسعه كشور لقب گرفته و يكي از نقاط برتر اقتصادي، گردشگري و تجاري در جهان است.
وي ادامه داد: منطقه آزاد چابهار از ايجاد شهرك صنعتي چيني ها و احداث كارخانه كشتي سازي حمايت مي كند و از هيچ كوششي براي سرمايه گذاري دريغ نخواهد كرد.
مباركي گفت: چيني ها تمايل زيادي براي فعاليت در زمينه گردشگري، پالايشگاه سبك، صنايع غير غذايي در زمينه الكترونيك و شيميايي دارند و اين شهرك مي تواند فعاليت آنان را در منطقه آزاد دو چندان كند.
مدیر‌کل بنادر و دریانوردی چابهار نیز ضمن ارائه از پیشرفت پروژه زمینه های سرمایه گذاری برای کشور چین را تشریح کرد و اعلام کرد با توجه به تجارب ارزنده کشور چین در زمینه بندری ما علاقه مندیم برای تکمیل فاز دوم طرح توسعه بندر و اسکراپ کشتی (اوراق کشتی) در بندر چابهار سرمایه‌گذاری توسط چین صورت پذیرد.
سیاوش رضوانی افزود: خوشبختانه با اتمام فاز اول در پایان سال 95 استحصال لایروبی فاز دوم انجام می شود و سرمایه گذاران چینی باید خرید تجهیزات را انجام دهند.
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 422733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *