۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

از 45 کشور عضو در کمیته تن ماهیان اقیانوس هند، ایران رتبه دوم صید این ماهی را دارد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در کمیته تن ماهیان اقیانوس هند 45 کشور عضو هستند که ایران با توجه به دسترسی سیستان و بلوچستان به آبهای آزاد ، رتبه دوم صید تن ماهیان این منطقه را دارد.
شیلات
شیلات
به گزارش چهاربهاران، محسنعلی گلشنی اظهار کرد: در سال 93 ، 214 هزار تن ، تن ماهی صید شد که این آمار تا پایان سال 94حداقل 10  درصد افزایش یافت.
مدیرکل شیلات استان بیان کرد:‌  کمیته علمی آمار صید سازمان شیلات ایران  به زودی  آمار نهایی صید تن ماهیان کشور طی  پارسال را اعلام خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: ‌با هدف افزایش وسعت پهنه صیادی سیستان و بلوچستان در آبهای دریای عمان در تلاش هستیم تا با همکاری وزارت امور خارجه کشور، پایگاه های صیادی در سایر کشورهای مجاور  اقیانوس هند داشته باشیم. 
گلشنی تصریح کرد: ‌در حال حاضر بیش از 100 هزار صیاد سیستان و بلوچستان با  2هزار و 500 شناور صیادی در آبهای دریای عمان به صید و صیادی اشتغال دارند.
مدیرکل شیلات استان افزود:‌ در حال حاضر  6 شهرک صنعتی شیلاتی و 120 واحد صنعتی فرآوری در بنادر چابهار و کنارک فعال هستند.
وی با بیان اینکه کشور ایران استانداردهای موجود در صید را رعایت می‌کند اظهارکرد: کشور ما به لحاظ پایبندی به قوانین دریایی در سطح مناسبی قرار گرفته که به همین دلیل عضو سازمان IOTFI (کمیته ماهیان اقیانوسی) شده است.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: 40 درصد از ظرفیت صید کل کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.
گلشنی اظهار داشت: چابهار با موقعیت راهبردی، تنها بندر اقیانوسی کشور است و اهمیت زیادی برای سرمایه‌گذاران ایرانی و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای همسایه دارد.
وی ادامه داد: سواحل مکران با بیش از 42 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در مناطقی مانند گواتر و روستای رودیک با دارا بودن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، قابلیت پرورش ماهی‌های زینتی، خیار دریایی، جلبک، لابستر و وجود گونه‌های تجاری با ارزش میگو مانند ببری سیاه، سفید هندی، ببری سبز و موزی استعداد بالقوه‌ای در بحث آبزی‌پروری دارد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بحث شیلات به صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکران است.
گلشنی افزود: بنادر چابهار و کنارک قابلیت پرورش دوبار میگو را در یک سال دارند و بالاترین برداشت میگو در واحد سطح نیز هستند.
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 422721
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *