۰
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

اتصال ریلی چابهار به شبکه سراسری، سرآغاز توسعه تجارت بین المللی و ترانزیت کالا در کشور خواهد شد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور، سرآغاز توسعه تجارت بین المللی و ترانزیت کالا در شرق خواهد بود.
چابهار
چابهار
به گزارش چهاربهاران، بندر چابهار به علت نزديكي به كشورهايي نظير افغانستان، پاكستان و آسياي ميانه در آينده‌اي نزديك با اتصال به شبكه ريلي كشور اهميت ويژه‌اي در ترانزيت كالا به اين كشورها خواهد داشت همچنين اين بندر به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران، يكي از نقاط كليدي در حاشيه خليج فارس و درياي عمان بوده و در كريدور شمال ـ جنوب نقش مهمي ايفا خواهد كرد.
اتصال بندر چابهار به شبكه راه‌آهن و امتداد آن تا مشهد، موجب رونق كريدور ترانزيتي شرق كشور و توسعه اقتصادي و اجتماعي مناطق شرقي كشور مي‌گردد و بدليل عدم دسترسي مستقيم كشورهاي آسياي مركزي و افغانستان به آبهاي بين‌المللي، اين بندر مي‌تواند به عنوان يك نقطه راهبردي، رابط اين كشورها به آبهاي آزاد باشد و نقش ايران را در مجموعه فعاليتهاي اقتصادي در منطقه آسياي مركزي، روسيه و اروپا تقويت کند.
اتصال ریلی چابهار به شبکه سراسری، سرآغاز توسعه تجارت بین المللی و ترانزیت در کشور خواهد شد
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به رویکرد جدید سازمان که عملی كردن ترانزیت از این منطقه به معنای واقعی آن است، اظهار کرد: اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور به عنوان مهم ترین بستر برای رونق و توسعه ترانزیت کالا از منطقه آزاد چابهار مطرح است که با عملی شدن این کار می توانیم به رسالت و ماموریت خطیرمان دست پیدا کنیم و در توسعه اقتصادی منطقه ای و ملی حتی جایگزین ترانزیت به جای نفت ایفای نقش کنیم.
حامدعلی مبارکی افزود: بانک ها و بیمه ها به عنوان مهم ترین فعالان اقتصادی در منطقه آزاد چابهار به عنوان محرک و بازویی در جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند سازمان را برای رسیدن به اهداف و تعالی برنامه ها و رویکرد جدید همراهی کنند.
وی بیان کرد: راه آهن یکی از مهم ترین حلقه ها و زنجیره ها برای دستیابی به فعالیت ترانزیتی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: ضمن آماده سازی بستر و زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاران در ابتدا به شناسایی و بررسی مشکلات سرمایه گذاران بومی خواهیم پرداخت تا با جذب آنان بتوانیم سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کنیم که بانک ها با اعطای تسهیلات ویژه به آنان مطابق قوانین خاص مناطق آزاد می توانند زمینه ی رشد و توسعه منطقه را فراهم کنند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 422708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *