۰
رویدادهای خبری سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت؛

از سفر بیش از یک میلیون و ۷۴۵ هزارگردشگر نوروزی به سیستان و بلوچستان تاشهادت یک نفر از نیروهای پلیس و هلاکت یک اشرار در استان

سیستان و بلوچستان از هفتم تا 13 فروردین ماه 1395 شاهد برخی رویدادهای مهم خبری در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی بود که به طور مختصر به آن اشاره می شود.
سیستن و بلوچستان
سیستن و بلوچستان
**امدادگران هلال احمر سیستان و بلوچستان به بیش از پنج هزار حادثه دیده کمک کردند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:امدادگران هلال احمر این استان از آغاز طرح نوروز تا آخر روز هفتم فروردین امسال به پنج هزارو 553 حادثه دیده کمک کردند.
رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد در 95 فقره حوادث مختلف در سطح استان دچار حادثه دیدگی شده بودند.

** سوزن دوزی در سیستان و بلوچستان یادگار پیوندفرهنگ ایرانی با گذشته تاریخ است
سوزن دوزی یکی از هنرهای تاریخی و فاخر هنر دستان زنان بلوچ سیستان و بلوچستان به شمار می رود که یادگار پیوند فرهنگ ایرانی با گذشته تاریخ است.
زنان و دختران هنرمند سوزن دوز با ظرافت دست و حرکت سوزن نقش و نگارهای دل انگیزی بر لایه سطحی پارچه می آفرینند و ذوق و روح پرمایه خود را با حرکت سوزن و نخ بر پارچه حک می کنند.

** حدود30 هزار مسافر نوروزی در مدارس سیستان و بلوچستان اسکان یافتند
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 29 هزار و 975 مسافر و گردشگر نوروزی در قالب 6 هزار و 234 خانواده از 27 اسفند 94 تا هفتم فروردین 95 در مدارس سطح استان اسکان یافتند.
علیرضا نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اسکان مسافران نوروزی تاکنون 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و احتمال می رود این میزان تا 20 درصد افزایش یابد.

** 250 هزار مسافر نوروزی به چابهار سفر کردند
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: 250 هزار مسافر نوروزی از 27 اسفند 94 تا هشتم فروردین 95 به این شهرستان سفر کردند.
حامد علی مبارکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری چابهار اظهار داشت: این آمار در مقایسه با نوروز سال قبل 20 درصد رشد را نشان می دهد.

** 138هزار مسافر توسط ناوگان جاده ای سیستان و بلوچستان جابجا شدند
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان از جابجایی 138 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای در استان در دور نخست سفرهای نوروزی خبر داد.
علی خانقائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسافر از 25 اسفند سال گذشته تا هشتم فروردین امسال با 12 هزار و 725 ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شدند.

** مراجعه 33 هزار نفر در تعطیلات نوروز به اورژانس بیمارستان های سیستان و بلوچستان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 33هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین به اورژانس بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.
فریبرز راشدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 29 هزار و 434 نفر از مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از 25 اسفند تا سوم فروردین به صورت سرپایی مداوا و سه هزار و 566 نفر نیز بستری شدند.

** بیش از یک میلیون و 745 هزارگردشگر نوروزی به سیستان و بلوچستان سفر کردند
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 745 هزار و 967 گردشگر و مسافر نوروزی از 25 اسفند 94 تا هشتم فروردین 95 به این استان سفر کردند.
مجتبی میرحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار ورودی گردشگر نوروزی در این مدت به استان در مقایسه با یک میلیون و 442 هزارو 948 نفر در مدت مشابه سال گذشته حدود 21 درصد افزایش داشته است.

** مهمانانی بیشتر از ساکنان سیستان و بلوچستان
پهناورترین استان کشور با جمعیت 2.7 میلیون نفر به واسطه خصوصیات بارز خود در ایام نوروزی پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر کشور است به طوری که جمعیت این مسافران گاه از تعداد ساکنان استان بیشتر می شود.
سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران زمین و کرانه های دریای عمان که زادگاه اساطیر محسوب می شود، ظرفیت های بی نظیری در زمینه های مختلف تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارد که سبب شده تا در ایام تعطیلات به خصوص نوروز مسافران زیادی به این استان سفر کرده و از ظرفیت های آن استفاده کنند.

** دبیر شورایعالی مناطق آزاد از طرحهای عمرانی منطقه آزادچابهار دیدن کرد
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از طرح های عمرانی و مراکز اقامتی مهمانان نوروزی در چابهار دیدن کرد.
مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در این بازدید اکبر ترکان را همراهی کردند.


** مادران کویر سخت کوش و فداکار
دختران سیستان و بلوچستان که زود هنگام مهر مادری را تجربه می کنند همچون بانوی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س) پایبند، سخت کوش، مقید و فداکار هستند.
مادر، واژه عجیبی است، گویا از روز ازل که کردگار دست به خلق بشر زد در دل و جان او محبت مادری را به گونه ای نافذ قرار داد تا عشق واقعی نمود خود را در محبت او بیابد و نوع بشر نیز آرامش خود را در آغوش مادر کشف کند.

** سرکنسول پاکستان در زاهدان از ایستگاههای نوروزی خاش دیدن کرد
طاهر محمود قریشی سرکنسول کشور پاکستان در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و هیات همراه امروز/چهارشنبه/ از مراکز و ایستگاههای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی در شهرستان خاش دیدن کردند.
همزمان با میلاد با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا(س) و گرامی داشت روز زن؛ با حضور مهمانان داخلی و خارجی آیین های جشن و شادی در شهرستان خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

** برگزاری اجلاس اقیانوسیه در چابهار این منطقه را به دنیا معرفی می کند
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: برگزاری اجلاس اقیانوسیه در چابهار، موقعیت راهبردی و توانمندی های این منطقه و استان سیستان و بلوچستان را به دنیا معرفی می کند.
اکبر ترکان روز چهارشنبه در جمع اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و مدیران منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: برگزاری اجلاس اقیانوسیه با حضور رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند در اردیبهشت ماه سال جاری فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های بالای این منطقه است تا بتواند برای توسعه گام مثبتی بردارد.

** بیش از 12 هزار گردشگر خارجی به سیستان و بلوچستان سفر کردند
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: 12 هزار و 384 گردشگر خارجی از ابتدای سالجاری تا 10 فرودین 95 به این استان سفر کردند.
مجتبی میرحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان سبب شده تا از 25 اسفند 94 تا روز گذشته حدود یک میلیون و 746 هزار گردشگر داخلی و خارجی به استان سفر کنند.

** «آری» سرنوشت ساز
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به دعوت امام خمینی (ره) در ایران همه پرسی برگزار شد که 98.2 درصد مردم با رای «آری» به جمهوری اسلامی آینده ای غرور آفرین را رقم زدند.
بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، به دعوت امام خمینی (ره) همه پرسی جمهوری اسلامی در روزهای 10 و 11 فروردین 1358 در سراسر ایران برگزار شد و 98٫2 درصد واجدان شرکت در این همه پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری جمهوری اسلامی موافقت کردند.

** سیستان و بلوچستان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با داشتن هزار و 700 اثر تاریخی و باستانی ثبت شده در 19 شهرستان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
مازیار مشتاق گوهری روز پنجشنبه در نشستی با مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در چابهار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت ها، جاذبه های گردشگری و مناظر تفریحی، تاریخی و دیدنی فراوان هنوز در کشور ناشناخته مانده است.

** همایش ملی شاهنامه خوانی در سایت تاریخی کوه خواجه سیستان برگزار شد
نخستین همایش ملی شاهنامه خوانی و جشن روز جمهوری اسلامی ایران با حضور شاهنامه خوانان برتر کشور امروز/پنجشنبه/ بمناسب 12 فرودین با حضور مسئولان استانی، محلی و اقشار مختلف مردم در سایت تاریخی کوه خواجه در سیستان برگزار شد.

** خودکفایی داخلی مهمترین هدف در اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه موقت زاهدان گفت: خودکفایی داخلی و رهایی از وابستگی، مهمترین هدف در اجرای اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: عدم وابستگی به این معنا و مفهوم نیست که با دیگر کشورها تعامل نداشته باشیم، بلکه باید خودمان اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.

** مرگ طبیعی بهیار بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان حاشیه ساز شد
رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان گفت: فوت یک بهیار در بیمارستان این شهر به دلیل بی اطلاعی نشر دهنده خبر آن از جزئیات حادثه، حاشیه ساز شده است.
جمشید اردونی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بهیار 45 ساله هفت روز قبل (ششم فروردین) در بخش سوختگی بیمارستان خاتم زاهدان (ص) در حال خدمت بود که دچار ایست قلبی می شود و همکاران وی، فورا او را به بخش خاص منتقل می کنند.

** درگیری مسلحانه در ایرانشهر
فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: درگیری مسلحانه عصر پنجشنبه در این شهر منجر به شهادت یک نفر از نیروهای پلیس و هلاکت یک نفر از اشرار شد.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعتی قبل پرسنل انتظامی ایرانشهر در درگیری با سارقان مسلح یکی از اشرار سابقه دار را به هلاکت رساندند و یکی دیگر از همراهانش را نیز دستگیر کردند.

** هلال احمر سیستان و بلوچستان به بیش از 27هزار مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان گفت: 27 هزار و 328مسافر نوروزی از 26 اسفند پارسال تا پایان هفتم فروردین ماه امسال از خدمات پایگاه ها و پست راهنمای مسافران هلال احمر در استان بهره مند شدند.
رسول راشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هلال احمر در 2 حوزه ی امداد و نجات و حوزه ی جوانان در سیستان و بلوچستان فعال است.
انتهای پیام/ ایرنا
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 422701
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *