۰

ديوار مهرباني بسيجيان مسجد صالح پيغمبر (ع) / بازسازي مسجد محل خودش يك اردوي جهادي است

صالح پيغمبر (ع) نام يك گروه جهادي در شهرستان شوشتر از توابع استان خوزستان است. برخلاف بيشتر گروه هاي جهادي كه دانشجويان تركيب اصلي اعضا را تشكيل مي دهند، اعضاي اين گروه جهادي تازه تاسيس غالبا مردم عادي اعم از كارمند، كاسب و نمازگزاران مسجد هستند.
مهربانی
مهربانی
به گزارش چهاربهاران به نقل از سازمان بسيج سازندگي، احسان عابدين، مسئول گروه جهادي صالح پيغمبر (ع) درباره نحوه تشكيل اين گروه مي گويد: نام گروه جهادي صالح پيغمبر (ع) برگرفته از نام مسجدي است به همين نام و اعضاي آن را ساكنان محل تشكيل مي دهند. براي اينكه گروه جهادي مان اعتبار بيشتري نزد مردم داشته باشد و راحت تر شناخته شود تصميم گرفتيم نام مسجد صالح پيغمبر (ع) را روي گروه جهادي مان بگذاريم و اتفاقا نتيجه خيلي خوبي داشت.

او مي افزايد: ماجراي تشكيل گروه جهادي ما از تصميم براي اصلاح وضعيت نامناسب ديوار مسجد صالح پيغمبر (ع) شروع شد. ديوار مسجد ما از جنس بلوك بود، هم نيمه كاره بود و هم جلوه زيبايي براي مسجد نداشت و سال ها به همين شكل رها شده بود. به همراه نمازگزاران و اهالي محل تصميم به بازسازي و تكميل ديوار مسجد گرفتيم و در همين حين جرقه تشكيل گروه جهادي در ذهنمان شكل گرفت.

احسان عابدين خاطرنشان مي كند: ابتدا ديوار مسجدمان را به طور كامل بازسازي و رنگ آميزي كرديم و چنيدن تابلوي اعلانات در آن تعبيه كرديم. نورپردازي جالبي هم براي آن طراحي و اجرا كرديم. در همه اين موارد اهالي محل داوطلبانه نقش آفريني كردند. بعد از پايان كار دور هم جمع شديم و گفتيم وقتي در كنار هم مي توانيم با كمترين هزينه كار خير انجام دهيم چرا آن را ادامه ندهيم و خدمت رساني را در همينجا متوقف كنيم؟! اهالي محل كه لذت كار جهادي را چشيده بودند متفقا خواستار ادامه فعاليت بودند. خلاصه با هدايت بسيج سازندگي استان گروه جهادي صالح پيغمبر (ع) شكل گرفت.

او اضافه مي كند: پروژه بعدي مان ساخت يك ديوار مهرباني شكيل و زيبا بود. اين ديوار مهرباني خيلي پربركت بود و تا امروز براي تعداد زيادي از خانواده هاي فقير لباس و مايحتاج زندگي را فراهم كرده است. علاوه بر اين 5 خانواده مستضعف در محدوده مسجد شناسايي كرديم و آن ها را تحت پوشش كمك هاي گروه جهادي قرار داديم.

مسئول گروه جهادي صالح پيغمبر (ع) درباره برنامه نوروزي اين گروه، خاطرنشان مي كند: در محدوده بازارچه ولي عصر (عج) يك خانه فرسوده وجود دارد كه سطحش از سطح خيابان پايين تر است. به همين دليل متاسفانه آب هاي سطحي و فاضلاب اطراف به داخل خانه سرريز مي شود و در هنگام بارندگي آب تمام خانه را فرا مي گيرد. صاحب اين خانه فردي است مستضعف كه توانايي بازسازي منزلش را ندارد.

احسان عابدين مي افزايد: در ايام نوروز گروه جهادي ما با اعتبار 15 ميليون تومان كار بازسازي اين منزل را انجام خواهد داد، مجددا پي مي زنيم، شناژكاري مي كنيم و ديوار مي كشيم. مهندس، اوستا كار و كارگران اين پروژه جهادي را اعضاي محل و نمازگزاران مسجد تشكيل مي دهند و به صورت رايگان فعاليت خواهند كرد.

او درباره نحوه تامين هزينه هاي اين اردوي جهادي مي گويد: رايزني هايي را با خيرين، شوراي شهر، سپاه و ناحيه بسيج شوشتر انجام داديم و توانستيم بودجه مورد نياز را تامين كنيم.

بسياري از گروه هاي جهادي كشور براي خدمت رساني به محرومان گزينه برگزاري اردوي جهادي غير بومي و خارج از استان محل سكونت را انتخاب مي كنند. مسئول گروه جهادي صالح پيغمبر (ع) در پاسخ به اين سوال كه برگزاري اردوي جهادي به صورت بومي بهتر است يا غير بومي، مي گويد: من هر دو شكل بومي و غير بومي اردوهاي جهادي را مي پسندم. هر كدام مزيت ها و محدوديت هايي دارند. مزيت اردوي جهادي بومي اين است در هزينه جابجايي صرفه جويي مي شود و امكان استفاده از ظرفيت هاي محلي افزايش مي يابد. ضمن اينكه كارمندان و كسبه هم مي توانند در آن شركت كنند.

او مي افزايد: اما در موارد بسياري لازم است كه گروه هاي جهادي در خارج از استان اردوي جهادي برگزار كنند و چاره اي جز اين نيست. به خصوص دانشجويان در فرصت تعطيلات مي توانند به نقاط دوردست سفر كنند. فكر مي كنم هر دو سبك اردوهاي جهادي بايد با توجه به شرايط به صورت توامان دنبال شود.
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 422675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *