۰

وجود 8 هزار حلقه چاه آب بلاتکلیف در سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: 8 هزار حلقه چاه آب بلاتکلیف در سیستان و بلوچستان وجود دارد که این تعداد حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز می تواند عاملی برای تصرف اراضی ملی پیرامون آنها توسط افراد سودجو باشد.
590
590
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی»، افزود: همه تلاش اعضای این شورا باید ساماندهی به تصرفات گذشته و جلوگیری از ازدیاد آن و نظارت بر اراضی و مواظبت از آنها برای جلوگیری از تصرف باشد.
وی اظهار کرد: بیشترین تصرفات زمین های ملی در بخش های حاصلخیز انجام می شود که باید نظارت بیشتری از سوی متولیان مرتبط انجام شود.
وی با تاکید مجدد بر اهتمام همه دستگاه های متولی برای حفاظت از اراضی ملی، ادامه داد: دستگاه قضایی نیز برای رفع تصرفات حمایت جدی انجام می دهد و درجایی که نیاز است برخورد جدی تری صورت گیرد، این امکان برای دادگستری وجود دارد تا تصرفات در استان به اتمام برسد.
وی گفت: باید از روش های نوین در زمینه حفاظت از اراضی ملی گام برداریم و در این زمینه از تجربیات موفق بهره ببریم.
وی ادامه داد: یکی از این روش ها بهره گیری از دوربین های مدار بسته است که در این زمینه مرزبانی توانسته است به خوبی بهره گیری کند و مرز تحت کنترل قرار دارد.
وی تصریح کرد: از روش های دیگر، بهره گیری از ظرفیت بسیج است که این قشر در تمامی نقاط حضور دارند و در این زمینه با توافقات به عمل آمده سامانه تلفنی 114سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دریافت گزارش های مردمی از تصرف زمین های ملی توسط افراد سودجو در استان راه اندازی شده و آماده ثبت گزارش هاست اما باید برای بهره گیری از ظرفیت نیروهای بسیجی با سپاه نشست برگزار شود و تفاهم نامه ای به امضا برسد.

خبرگزاری ایسنا
انتهاي پیام
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 422638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *