۰
دادستان مرکز سیستان و بلوچستان:

متهمان پرونده منطقه آزاد چابهار با قرار وثیقه آزاد شدند/پرونده اداره آب و فاضلاب چابهار در دست بررسی

مرزیه ادامه داد: هم اینک چهار متهم این پرونده با قرار وثیقه آزاد هستند اما آزادی با قرار وثیقه به معنای برائت نیست.
دادستان
دادستان
به گزارش چهاربهاران، محمد مرزیه با اشاره به روند پرونده گمرک چابهار گفت: پرونده گمرک چابهار به دادگاه ارجاع شده و هم اینک در شعبه اول دادگاه انقلاب در حال رسیدگی مراحل پایانی است.
وی با بیان اینکه متهم اصلی این پرونده مدیر وقت گمرک چابهار است، گفت: در این پرونده متهمان زیادی مشارکت داشتند که عمدتا اتهام آنان دریافت و پرداخت رشوه و نقش داشتن در قاچاق است به طوری که متهمان یا معاونت در قاچاق کالا و یا خودشان مستقیما مباشرت داشتند.
وی تصریح کرد: بیشترین جرم در این پرونده رشوه بوده به طوری که یکی از متهمان حدود 50 میلیارد تومان رشوه گرفته است.
وی ادامه داد: این پرونده یکی از پرونده های حجیم بود که در 9 جلد تنظیم شده و در حال طی روند رسیدگی است و منتظر حکم دادگاه هستیم.
وی گفت: درابتدای این پرونده حدود 30 تا 40 نفر دستگیر شدند که به تناسب بعد از تحقیقات قرارهای مختلفی برای آنان صادر و آزاد شدند و اکنون پرونده آنان به دادگاه ارسال شده است.
متهمان پرونده منطقه آزاد چابهار با قرار وثیقه آزاد شدند
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: بیشترین جرم های انجام شده در این پرونده تبانی در معاملات دولتی بوده است که اقدامات لازم در این زمینه درحال انجام است و با تکمیل شدن پرونده به دادگاه ارسال شود.
مرزیه ادامه داد: هم اینک چهار متهم این پرونده با قرار وثیقه آزاد هستند اما آزادی با قرار وثیقه به معنای برائت نیست.
وی ادامه داد: در این پرونده با بررسی های صورت گرفته دیگر نیازی به بازداشت متهمان نبود و با تمام شدن تحقیقات برای متهان بر اساس میزان جرم و مجازات انجام شده قرار صادر شده است.
وی تاکید کرد: در ادامه این پرونده دادستانی منتظر نتیجه قطعی از سوی سازمان بازرسی کل کشور است.
پرونده اداره آب و فاضلاب چابهار در دست بررسی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: دادستانی چابهار با ورود به این پرونده حدود پنج نفر را دستگیر کردند، در این پرونده به دلیل اینکه تصمیم دادسرا منوط به نظریه سازمان بازرسی بود موقتا متهمان با قرار وثیقه آزاد شدند و ما منتظر گزارش سازمان بازرسی در این پرونده هستیم.
مرزیه ادامه داد: دادستان چابهار اتهام این متهمان را اختلاس اعلام کرد اما تا زمانی که گزارش سازمان بازرسی اعلام نشود نمی توانیم نظریه قطعی اعلام کنیم.
انتهای پیام/ ایرنا
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 422612
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *