۰
رئیس امور دریایی در بازدید معاون سفیر استرالیا از بندر چابهار:

زیرساخت‌ها در سواحل مکران برای حضور بخش های خصوصی داخلی و خارجی فراهم است

رئیس امور دریایی گفت: زیرساخت‌ها برای توسعه بنادر در سواحل مکران برای حضور بخش های خصوصی داخلی و خارجی فراهم است.
بازدید
بازدید
به گزارش چهاربهاران، سیدحسن ابراهیمی در بازدید معاون سفیر استرالیا از بنادر و اسکله های شهید بهشتی و کلانتری چابهار ضمن تشریح تقدامات صورت گرفته اظهار کرد: بخش خصوصی کشور هند در فاز اول برای خرید تجهیزات وارد کار عملیاتی شده است.
وی بیان کرد: از آنجایی که توسعه بندر چابهار جزء سیاست های اساسی نظام است به همین منظور با فراهم کردن زیر ساخت‌ها در سواحل مکران ما شاهد حضور سرمایه گذاران متعددی در این منطقه خصوصاً بندر شهید بهشتی چابهار بوده ایم.
ابراهیمی به ظرفیت های کشور استرالیا اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های کشور استرالیا در بخش‌های فولاد، کشتیرانی، دام و گوشت ما خواهان سرمایه‌گذاری کشور استرالیا در بندر چابهار هستیم.
معاون سفیر استرالیا ضمن ابراز خوشحالی از اقدامات صورت گرفته در بندر چابهار گفت: زمینه رقابت سرمایه گذاری در بندر چابهار فراهم شده است و اقدامات موثری در این بندر انجام شده است  و ما به اطلاع سرمایه‌گذاران استرالیایی خواهیم رساند.
پترسون افزود: روابط دو کشور در سال های گذشته تحت تاثیر فضای سیاسی قرار گرفت و ما امیدواریم روابط دو کشور به دوران پیش از تحریم برگردد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهارتصریح کرد: اسکله شهید بهشتی در چابهار و کرانه دریای عمان و اقیانوس هند واقع شده است و از اهمیت بازرگانی و راهبردی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
حامدعلی مبارکی بااشاره به اینکه دولت 340 میلیون دلار برای تکمیل تجهیزات بندر چابهار اختصاص داده است خاطرنشان کرد: چابهار به عنوان نزدیکترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه ( افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آب های آزاد از اهمیت فراوانی برخوردار و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و طرحهای بزرگ و کوچک سازندگی زیادی در آن در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح توسعه بندر چابهار در چشم انداز 2030 با ایجاد 33 پست اسکله ظرفیت بارگیری دربندر به 86 میلیون تن خواهد رسید.
 پترسون معاون سفیر استرالیا و ویلیام لادر دبیر دوم سفارت راس هیاتی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و نشستی با رئیس امور دریایی برگزار کردند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 422575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *