۰

كم توجهي خانواده‌ها علت اصلي روي آوردن جوانان به مواد روان گردان

عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت: استفاده از موادي مثل پان باعث از بين رفتن دندان و لثه مي شود.
خانواده ها
خانواده ها
به گزارش چهاربهاران، دکتر دانش تيموري در گفت‌وگو ایسنا افزود: كم توجهي خانواده ها علت اصلي روي آوردن جوانان به مواد روان گردان است.
وی اظهار کرد: با توجه به همسايگي دو كشور افغانستان و پاكستان با استان سيستان و بلوچستان و مصرف بيش از حد اين مواد در اين دو كشور بخصوص پان و ناس، جوانان استان نيز به پيروي از اين الگوي نادرست روي به مصرف اين مواد آورده اند.
تيموري تصريح كرد: پان يك ماده قليايي بوده و خاصيت سايندگي دندان و لثه را دارد. مصرف اين ماده باعث مي شود كه مصرف كنندگان به بيماري هاي ريوي و حتي سرطان ريه نيز مبتلا شوند.
تيموري با بيان اين مطلب كه بوي بد دهان يكي ديگر از مشكلات اين افراد است گفت: اين همان نقطه شروع بحران هاي اجتماعي فرد است.
وي تاكيد كرد: درصد ضرر دو ماده پان و ناس مشابه هم بوده و عده اي با تصور غلط ذهن خود اين مواد را به عنوان خوش بو كننده دهان مصرف مي كنند.
تيموري افزود: مصرف كنندگان اين مواد بزاق دهان زياد ترشح كرده و موجب مي شود كه مرتب آب دهان خود را بيرون بيندازند و با اين عمل ناپسند، ديگر افراد جامعه را نيز دچار بيماري هاي عفوني خواهند كرد.
وي با تاكيد بر اينكه رسانه ها در آگاه ساختن جوانان از خطرات اين مواد نقش به‌سزايي دارند افزود: مدارس نيز با آموزش هاي كافي در اين رابطه مي توانند راهنمايي هاي كافي را در عدم رغبت دانش آموزان به روي آوردن به اين مواد داشته باشند.
دانش تيموري در پايان گفت: خانواده ها با كنترل فرزندان و ايجاد سرگرمي ها و تفريحات سالم فرهنگي مي توانند ذهنيت فرزندان خود را از استفاده از اين مواد دور كنند كه نقش اصلي و فرهنگ سازي در عدم مصرف اين مواد را خانواده ها بر عهده دارند.
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 422570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *