۰
گزارش چهاربهاران از سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از بندر چابهار؛

اولویت حفاظت از اکوسیستم دریایی سواحل مکران بر توسعه صنعتی/ از درخواست ارتقای محیط زیست چابهار به اداره کل تا اهدای نشان «مم بلوچی»

رعایت الزامات زیست محیطی بخصوص حفاظت از اکوسیستم دریایی در سواحل مکران باید بر سرمایه گذاری وتوسعه صنعتی اولویت داشته باشد.
ابتکار
ابتکار
به گزارش چهاربهاران، معصومه ابتکار  در جریان سفر یک روزه به شهرستان چابهار بازدید از زون صنایع سنگین پتروشیمی مکران، طرح تولید جلبک‌های میکروسکوپی مرکز تحقیقات شیلات و ساخت پنل‌های خورشیدی، طرح شرکت کشتی‌سازی دریا امید، طرح توسعه اسکله‌های شهید بهشتی و شهید کلانتری بازدید کرد.
سازمان محیط زیست در اجرای طرح های خود مطالعات زیست محیطی را در دستور کار قرار دهد
معصومه ابتکار در بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار با تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی در طرح های اقتصادی تاکید کرد: اسکله شهید بهشتی برای ترانزیت کالا و توسعه اقتصادی بسیار مهم است ولی شاخص های زیست محیطی باید دراولویت کاری مسئولین طرح های اقتصادی قرار گیرد.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این مطلب که  سازمان کل بنادر موظف است درخصوص الزامات زیست محیطی فعالیتهای بنادر واسکله ها مطالعات لازم را صورت دهد افزود:سازمان بنادر ودریانوردی باید مطالعات بازمینه زیست محیطی را در فعالبتهای سازمان در دستور کار خودقرار دهد تا اطمینان لازم برای نحوه حفاظت از محیط زیست در طرح های اجرایی ودردست اجرا، از طرف سازمان محیط زیست بوجود آید.
وی با ابراز رضایت از برخی از اقدامات سازمان بتادر نظیر جابجایی مرجان ها بیان کرد:جهت توسعه فاز اول اسکله شهید بهشتی لازم شد مرجانهایی که در طرح قرار داشتند به مکان دیگری منتقل شوند که این جابجایی رضایت بخش بوده است وامیدواریم این همکاری مستمر باشد.
دولت در پی حفظ چابهار با موقعیت راهبردی و محیط زیست جلوی هرگونه طرح مخرب زیست محیطی را خواهد گرفت
دکتر معصومه ابتکار در جریان دیدار با مسئولین پتروشیمی چابهار گفت: در حال حاضر چند طرح پتروشیمی در حال امکان‌سنجی است و بعضی‎ها نیز ارزیابی‎های آنها انجام و موافقت‎های لازم را دریافت کرده‎اند.
این مسئول ادامه داد: معتقد هستیم باید واحدهای مستقر دارای استانداردهای روز دنیا باشند و در حال حاضر نیز با کارگروهی که با حمایت  استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل شده ما موضوعات را با دقت و رعایت الزامات زیست محیطی پیگیری می‎کنیم.
وی با اشاره به آسیبهایی که بر ارکان محیط‌زیست کشور در حوزه آب، خاک و هوا وارد شده است، تاکید کرد: توسعه مناطق بایستی بر اساس آمایش سرزمین و مبتنی بر مطالعات راهبردی زیست‌محیطی باشد و این نگاه باید در توسعه بندر چابهار مدنظر قرار بگیرد.
ابتکار در زمینه کار جابه‌جایی مرجان‌‌های دریایی چابهار، بیان کرد: کارشناسان معتقد هستند عملیات جابه‎جایی مرجان‎های بندر شهید بهشتی در حد قابل قبول بوده است.
نشان سوزن‌دوزی شده «مم بلوچی» یا خرس سیاه آسیایی بر روی شال
نشان سوزن دوزی شده مم بلوچی یا خرس سیاه آسیایی بر روی شال؛ توسط بخشداری مرکزی نیکشهر به معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اهدا شد.
در این مراسم بخشدار مرکزی نیکشهر پیشنهاد داد برای حفاظت و صیانت از گونه در خطر انقراض خرس سیاه نشان این گونه نادر حیوانی بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال توسط هنرمندان زنان بلوچ سوزن دوزی شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 422555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *