۰

دانشگاه سیستان وبلوچستان قطب علمی جنوب شرق کشور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه سیستان وبلوچستان امروزه با دارا بودن امکانات آموزشی گسترده، ظرفیت‌های بالای پژوهشی و نیز نیروی انسانی متخصص و کارآمد به عنوان قطب علمی جنوب شرق کشور شناخته می‌شود.
147
147
به گزارش چهاربهاران، دکتر محمد فرهادی ظهر امروز، در مراسم بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه سیستان وبلوچستان با وجود امکانات و تجهیزات بالا و همچنین بهره‌مندی از اساتید مجرب، می‌تواند به عنوان قطب علمی در منطقه نیز مطرح شود و وزارت علوم نیز در این راستا از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.
فرهادی افزود: سیستان وبلوچستان، استانی مرزی و با ظرفیت‌های بسیار بالاست و دانشگاه سیستان وبلوچستان می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه جذب دانشجویان از کشورهای همسایه را نیز فراهم کند.
وی با بیان اینکه وزارت علوم تلاش دارد تا با تخصیص امکانات و تجهیزات، زمینه توسعه هرچه بیشتر دانشگاه سیستان وبلوچستان را ایجاد کند، افزود: با اختصاص اعتبارات لازم زمینه بهره‌برداری از کتابخانه الکترونیک دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در آینده‌ای نزدیک فراهم خواهد شد.
دکتر بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ساختمان کتابخانه الکترونیک این مرکز علمی به مساحت پنج هزار متر مربع در 2 طبقه با سرسراها و مرکز مطالعه دیجیتال قادر به سرویس دهی به 2 هزار نفر در هر زمان است و در طراحی این ساختمان تلاش شده تا اولویت با استفاده از ابزارهای مدرن دسترسی به منابع علمی، بهره برداری حداکثری از فضا و نور محیط های مجاور باشد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز به سیستان و بلوچستان سفر کرد و آزمایشگاه شماره 2  و کتابخانه دیجیتال دانشگاه را کلنگ زنی و آزمایشگاه مرکزی و مرکز داده دانشگاه را افتتاح نمود.

خبرگزاری ایسنا
انتهاي پیام
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 422499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *