۰
همزمان با آغاز دهه فجر؛

خط مسافربری دریایی بندرچابهار به کشور عمان افتتاح شد/ «کشتی مسافربری هرمز» امروز وارد چابهار می شود

خط مسافربری دریایی بین بندر چابهار و کشورعمان به صورت آزمایشی همزمان با آغاز دهه فجر در اسکله شهید کلانتری افتتاح شد.
کشتی
کشتی
به گزارش چهاربهاران، کشتی مسافربری ملی دریایی کشورمان با نام «کشتی مسافربری هرمز» پس از رایزنی های انجام شده با مقامات عمانی جهت برقراری خط مسافربری بین دو کشور امروز وارد بندر چابهار می شود.
این کشتی مسافربری قرار شد در خرداد ماه سال 95 وارد بندر شهید کلانتری چابهار شود و امروز به صورت آزمایشی با ظرفیت 207 مسافر  به چابهار سفر می کند و امیدواریم با هماهنگی های بین سایر نهاد ها این خط مسافربری دریایی به طور قطعی انجام شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تمام زیر ساختها از قبیل سالن مسافری با زیربنای 5 هزار متر مربع توسط اداره کل بنادر و دریانوردی از سالهای قبل آماده بوده و سایر تجهیزات مورد نیاز برای ترمینال مسافری در ماه آینده خریداری خواهد شد.
سیاوش رضوانی اظهار کرد: هیئتی از دولتمردان و رایزن اقتصادی کشور عمان و بخش های خصوصی با تعداد 37 نفر به صورت آزمایشی برای رفع ایرادات احتمالی و هماهنگی بین نهادهای داخلی مانند استقرار اداره گذرنامه، بخشهای خصوصی، گمرک، اداره اطلاعات، مرزبانی و سایر بخشهای مربوط با کشتی مسافربری هرمز وارد بندر شهید کلانتری خواهند شد.
وی افزود: ما باید از تمام توان از ظرفیت های منطقه و بندری برای شور نشاط جامعه استفاده کنیم و امیدواریم با تعامل و همکاری موجود بین دولت ها عزم و اراده جدی برای پیشرفت اهداف اقتصادی دو کشور بوجود آید.
فاصله بین بندر چابهار تا کشور عمان ١٦٠ مایل دریایی است و کشتی هرمز با ظرفیت 207مسافر و 56 خودرو از کشور عمان سفر می کند بین 5-7ساعت به بندر چابهار خواهد رسید.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 422461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *