۱
گزارش چهاربهاران از ممنوعیت ورود کالاهای رانتی؛

بخاری ژاپنی مهر تائید استاندارد ایران را دریافت نکرد!/ تسهیل در ورود کالاهای چینی بجای کالای ژاپنی

بخاری های نفتی و گاز سوز ژاپنی مهر تائید استاندارد ایران را برای واردات دریافت نکردند.
بخاری
بخاری
به گزارش چهاربهاران، چند سالی است که بازار بخاری های دست دوم نفتی و گازی ژاپنی پر رونق و گرما بخش خانه های ایرانی شده است.
 
بخاری هایی که به سبب ورود تکنولوژی های جدیدتر برای بازار تشنه ایرانی که سالهاست با عمو یادگار و بخاری های دهه شصتی که تنها همچون خوردوهای ایرانی به جای امکانات کاربردی رنگ ولعابش عوض می شد بزودی مورد استفاده خیلی از منازل قرار گرفت.
 
بخاری های که کماکان گرما بخش خانه و کلاسهای درسمان بود، کلاسهایی که با همین بخاری ها بدنهای ظریف کودکان دبستانی را در خود سوزاند و خاطرات بسیار تلخی از روستاهای سفیلان و شین آباد پیرانشهر را در اذهان زنده می کند و استفاده از سیستمهای گرمایشی استاندار از بسیاری از این قبیل حوادث تلخ قطعا جلوگیری خواهد کرد.
 
بخاری های دست دوم ژاپنی علی رقم اینکه فقط دکمه های روشن و خاموش به زبان ژاپنی آن را یاد گرفتیم به دلیل مصرف کم، ایمنی و بازدهی گرمایی زیاد بسرعت در بین مردم رواج پیدا کرد وبه تبع افزایش تقاضا میزان واردات این کالا از دبی افزایش یافت.
 
از خصوصیات این بخاری ها دارای سنسورخاموش کننده برای افتادن وخطر آتش سوزی، سنسورگازهای منوکسبد ودی اکسید کربن وکم شدن اکسیژن هوا، بدون نیاز به دودکش ، ۱۰۰درصد تضمینی بدون خطر و کنترل دمای محیط بصورت اتوماتیک با تنظیم دما روی نمایشگر دستگاه است.
 
ناصر شریفی از فروشندگان این نوع کالاها در گفتگوی با خبرنگار چهاربهاران، از ممنوعیت این وسیله گرمایشی بدلیل عدم کسب استاندارداردهای لازم خبر داد و گفت: بر اساس اعلام اداره استاندارد این کالا به عنوان کالای نامرغوب شناخته می شود و از واردات آن جلوگیری بعمل خواهد امد.
 
عبدالحق شهنوازی از واردکنندگان لوازم استوک منطقه علت اصلی این ممنوعیت را فشار لابی و اتحادیه صنف وسایل خانگی به اداره استاندارد دانست و اظهار کرد: بدلیل گسترش این کالا بین مردم و نخریدن بخاری های ایرانی این ممنوعیت برای بخاری های ژاپنی اعمال شده است.
 
خارج شدن ارز به دلیل واردات در این شرایط بد اقتصادی به صلاح کشور نیست ولی وقتی پای جان مردم و عدم تلاش سازندگان ایرانی برای افزایش کیفیت وسایل گرمایشی به میان می آید شاید واردات این نوع کالا توجیه پذیر باشد.
 
البته شنیده های حاکی است با شندین زمزمه های ممنوعیت واردات این نوع بخاری از چابهار این کالا بصورت قاچاق از مرزهای زمینی به کشور وارد می شود.
 
بدیهی است کارخانجات و صنایع داخلی با افزایش دانش و توجه به پژوهش های میدانی می توانند از  تولید سنتی و بی کیفیت در راستای بهینه سازی محصولات خود اقدام کرده و بتوانند طبق استانداردهای بین الملی پیش بروند.
 

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 422460
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *