۰
در وسعت سه میلیون کیلومتر مربع؛

رزمایش دریایی ولایت ۹۴ در دریای عمان آغاز شد

رزمایش دریایی در چهار مرحله و به وسعت بیش از سه میلیون کیلومتر مربع از تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند آغاز شده است.
ارتش
ارتش
به گزارش چهاربهاران، مرحله تاکتیکی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 صبح امروز چهارشنبه با اعلام رمز مقدس یا زهرا(س) توسط امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در محدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10 درجه آغاز شد.
در روز نخست برگزاری مرحله تاکتیکی این رزمایش بزرگ دریایی به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آب های ساحلی، شناورهای سطحی، قایق های تندرو، یگان های پروازی، زیر دریایی سنگین کلاس طارق و نیز شناورهای بومی در محورهای از پیش تعیین شده مستقر شدند.
اجرای پدافند غیر عامل از سوی تیم های مهندسی رزمی نیروی دریایی ارتش و آمادگی این تیم ها به منظور دفاع از مناطق حیاتی، حساس و مهم سواحل مکران و تنگه هرمز از دیگر اقدامات کارکنان این نیروی راهبردی در نخستین روز از اجرای این رزمایش بزرگ دریایی بود.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این رزمایش از اول بهمن آغاز شده است و مرحله استقرار نیروها اجرا شده و مراحل تاکتیکی آن از امروز آغاز می‌شود، در ادامه نیز مرحله پرتاب انواع موشک‌ها و در نهایت نیز مرحله رژه دریایی برگزار خواهد شد.
امیر دریادار حبیب الله سیاری، هدف اصلی برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 را نشان دادن توانمندی و اقتدار کشورمان در برقراری امنیت در دریاها دانست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در این رزمایش یگان‌های منتخب نیروی دریایی از جمله زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی، تیپ های تکاور دریایی، جنگال،‌ آماد و پشتیبانی، بهداشت و درمان و یگان‌های اطلاعاتی حضور دارند.
دریادار سیاری تصریح کرد، کنترل کامل کشتیرانی در منطقه برگزاری این رزمایش بزرگ دریایی به منظور تامین امنیت دریانوردی و مقابله با تهدیدهای زیست محیطی، تروریستی و پدیده شوم دزدان دریایی، همچنین امنیت خطوط مواصلاتی و مقابله با شرارت ها و ناا منی های دریایی در آب های دوردست از دیگر اهداف اصلی اجرای این رزمایش است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 422443
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *