۰

شناسایی بیش از یک میلیارد انواع مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بالغ بر یک میلیارد و 184 میلیون و 560 هزار تن انواع مواد معدنی از جمله طلا، مس، آهن ، تیتانیوم ، آنتیموان ، کرومیت ، مرمر و ... در استان شناسایی شده است .
معدن
معدن
به گزارش چهاربهاران، نادر میرشکار افزود: با توجه به ذخایر معدنی غنی در استان بستر برای ایجاد صنایع بزرگ معدنی فراهم است روند فعالیت های معدنی و رشد شاخص های بخش معدن در سیستان و بلوچستان نسبت به سنوات قبل و ارتقا جایگاه معدن استان در کشور در سال های اخیر نشان دهنده ظرفیت توسعه معدن و صنایع معدنی می باشد.
وی بیان کرد: فعالیت بخش خصوصی در اکتشاف در نه ماهه سالجاری منجر به صدور  تعداد 5 فقره گواهی کشف مواد معدنی فلزی و غیرفلزی با ذخیره قطعی یک میلیون و 79 هزارتن و همچنین تعداد 15 فقره مجوز برداشت برای ماده معدنی شن و ماسه بوده شده است ،
میرشکار در ادامه گفت: تعداد پروانه های بهره برداری صادره در مدت مذکور نیز 7 فقره با ظرفیت استخراج سالیانه 125 هزار تن و اشتغال اسمی بالغ بر 100 نفر می باشد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه سازمان در بخش توسعه اکتشاف و شناسائی ذخائر معدنی جدید و اقتصادی می باشد که بتوان بستر ایجاد صنایع معدنی بزرگ را فراهم آورد و در آینده از ظرفیت های تولیدی صنایع در ایجاد صنایع پایین دستی بهره کافی را ببریم.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در خصوص فعالیت های اکتشافی در سطح استان گفت: در حال حاضر فعالیت های اکتشافی گسترده ای در سطح کلان توسط شرکت ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی در استان در حال انجام است که در آینده شاهد شناسایی ذخایرمناسبی از موادمعدنی فلزی و غیرفلزی خواهیم بود.
پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 422405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *