۰
گزارش چهاربهاران ازاعتراض طلا فروشان به دونرخی شدن قیمت طلا در چابهار:

بازار طلا فروشان چابهار در آشفتگی قیمت ها/ عدم نظارت کسبه را به خیابان ها کشاند/ آیا در چابهار طلا ارزان است؟

دو نرخی شدن قیمت طلا و آشفتگی در بازار طلافروشان کسبه را به خیابان ها کشاند و اعتراض کردند.
طلا
طلا
به گزارش چهاربهاران، تبلیغات مجتمع طلای منطقه آزاد در سطح بندر چابهار باعث دو نرخی شدن قیمت طلا ودر نتیجه اعتراض صنف طلا فروشان شد.
 
طرح ایجاد پارک طلا و به تبع آن مجتمع طلای منطقه آزاد سال گذشته با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار با واگذاری زمین در پیکره یکم تجاری افتتاح شد.
 
ایجاد اشتغال و انتقال فنون و وساخت مصنوعات از کشور هند از جمله وعده و وعیدهایی است که بانی ساخت مجتمع طلا توانست با طرح آن با دریافت تسهیلات ویژه ای که منطقه آزاد در واگذاری زمین به سرمایه گذاران اعطا می کند در قسمت پیکره یکم منطقه آزاد این واحد به اصطلاح تجاری- صنعتی را افتتاح کند.
 
به طور طبیعی و با یک مقایسه ساده در خواهیم یافت که هزینه های یک واحد تجاری در منطقه ازاد به طبع بالاتر از یک واحد تجاری در شهر است، همچنین به طور مثال; طلا دارای یک واحد مشخص ریالی و عرف دستمزد هم برای بازاریان مشخص است.
 
پس از افتتاح مجتمع طلا مدیریت این بازار با  تبلیغات فراوان با تاکید بر جمله "اینجا طلا ارزان است ویا چرا اینجا طلا ارزان است" به تبلیغ مجتمع طلا و در نتیجه  موجب کسادی بازار زرگران در شهر شد.
 
 تبلیغی که نرخ مصوب اتحادیه ها را هم زیر سوال برده و باعث جنجال برای این اتحادیه شده است که این اتفاق صنف طلافروشان را به اعتراض از صحت یا عدم صحت این تبلیغ به خیابان کشاند، اما ایا واقعا طلا در مجتمع طلای منطقه آزاد ارزانتر از نرخ اتحادیه های شهری است؟
پاسخی که خریداران به این پرسش داده اند منفی بوده، خریداران معتقدند پس از بررسی فاکتور خریدشان متوجه شدند حتی با قیمتی بالاتر از نرخ معمول خریداری کرده اند و در طرفی دیگر تجار منطقه ازاد بر تبلیغ خود پا فشاری می کنند.
 
به گفته کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاری باید هدفمند و در راستای رشد و توسعه صنایع دیگر گام بردارد در حالی که به نام سرمایه گذاری افراد خاص با تبلیغات منفی باعث ضعیف کردن اصناف دیگر و درآمدزایی برای خودشان می باشند تا کمک به تولید و اقتصاد مقاومتی و از طرفی سهم مردم چابهار از این اقتصاد تا به حال بسیار کمرنگ بوده و حالا شاهد اشفتگی در بازاری هستیم ک وعده ان را به سرمایه گذاران خارجی میدهیم،
بعد از اعتراض طلافروشان بازار چابهار به مجتمع طلای منطقه آزاد این سوال مطرح میشود: ایا دوگانگی در قیمت ها باعث رقابت میشود؟ کنترل قیمت در منطقه آزاد به عهده کدام نهاد است؟
 
این گزارش ادامه دارد..
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 422377
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *