۰
گزارش چهاربهاران از عدم سرمایه گذاری جدی مسولان از ظرفیت های بالقوه سواحل مکران :

ظرفیت چابهار به توسعه بندر و ترانزیت محدود نمی شود/ از وعده ایجاد دهکده گردشگری دریایی تا عدم سرمایه گذاری در تولید محصولات خارج از فصل

ظرفیتهای شهرستان چابهار فقط به توسعه بندر و ترانزیت کالا محدود نمی شود.
بندر چابهار
بندر چابهار
به گزارش چهاربهاران، شهرستان چابهار دارای موقعیت سرزمینی منحصر بفردی در جنوب شرق ایران است که مضاف بر مجاورت با اقیانوس و ظرفیت بسیار وسیع دریا به سبب قرار گیری در منتهی الیه جنوب شرقی کشور برای تولید انواع محصولات خارج از فصل بخصوص میوه های جالیزی مناسب است.
 
ایجاد دهکده گردشگری دریایی 600 هکتاری در چابهار
 
گردشگری به عنوان یکی از مهمترین حوزه های درآمد ارزی در دنیا محسوب می شود که ایران علی رغم دارا بودن جاذبه های بسیار زیاد گردشگری که در فهرست ده کشور اول دنیا قرار دارد در میزان جذب گردشگر مقام پنجاهم را داراست.
 
بندر بسیار زیبا و توریستی چابهار با دسترسی به اقیانوس و داشتن صخره های منحصر به فرد ظرفیتی بسیار بکر برای جذب گردشگر را  فراهم می کند.
 
در این میان لزوم سرمایه گذاری و استفاده از این ظرفیت برای رشد وتوسعه منطقه بیش از پیش احساس می شود و افزایش حضور گردشگر در چند سال اخیر اهمیت افزایش مکانهای تفریحی را در این منطقه دو چندان می کند.
 
مرداد ماه امسال معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از عملیات ساخت دهکده گردشگری دریایی چابهار در منطقه شش زون این منطقه در حدفاصل بین ساحل تیس و جاده کنارک در محدوده منطقه آزاد چابهار واقع شده است، خبر داد.
 
سعید ریگی تصریح کرد: پس از تکمیل زیرساختهای اولیه در این دهکده، این منطقه برای ایجاد امکانات گردشگری دریایی در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور ایجاد دهکده گردشگری دریایی چابهار، 600 هکتار زمین به این مهم تخصیص یافته است.

وی اذعان داشت: در این دهکده گردشگری انواع تفریحات دریایی، ورزش های دریایی، اسکله تفریحی، هتلهای ساحلی و دریایی، سوئیت های اقامتی، شهربازی، ورزشگاه ساحلی و سایر امکانات لازم برای ایجاد دهکده گردشگری دریایی ایجاد خواهد شد.
 
چابهار قطب مهم تولید محصولات خارج از فصل در کشور
 
آب و هوای گرم ومرطوب چابهار موجب شده این شهرستان به عنوان یکی از مهمترین قطبهای کشاورزی خارج از فصل در کشور مطرح شود.
 
محصولات باغی و جالیزی از جمله موز، چیکو، انبه، تمر هندی، نارگیل، هندوانه و صیفی جاتی نظیر گوجه، بامیه، فلفل سبز و غلات دراین منطقه از کشور خارج از فصل کشت و برداشت می شود.
 
استفاده از این فرصت استثنایی می تواند گامهای بسیار مثبتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در منطقه ایجاد کند و توجه به بخش کشاورزی بیش از هر بخش دیگری برای شهرستان چابهار گره گشا و مهم است.
 
حاشیه نشینی، فقر، بیکاری که خود عامل مهمی برای سرقت و اعتیاد بشمار می آیند یک بخش از ان به خشکسالی و عدم توجه مسئولین به حوزه کشاورزی بر می گردد؛
که علی رغم داشتن فرصتهای بسیار مناسب اشاره شده هر روز بر مهاجرت روستاهائیان به چابهار و گسترش حاشیه نشینی افزوده می شود.
 
می توان گفت توسعه کشاورزی به دلیل پراکندگی جمعیتی بسیار زیاد شهرستان چابهار در بخش دشتیاری و افزایش تولید داخلی و رونق اقتصادی مبتنی بر زمین باید در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 422374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *