۰

عبدالله عبدالله از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان امروز( چهارشنبه) با سفر به شهرستان چابهار از بندر شهید بهشتی بازدید کرد.
اسکله شهید بهشتی
اسکله شهید بهشتی
به گزارش چهاربهاران، افغانستان یکی از کشورهای مهم در بحث تجارت و مبادلات مرزی با ایران است و از آنجایی که این کشور مرز آبی ندارد می‌تواند کالاهای خود را از طریق بندر چابهار صادر کنند.
رئیس اجرایی دولت افغانستان در سفر سه روزه به کشورمان امروز از زیرساختهای اقتصادی بندر چابهار و اسکله شهید بهشتی بازدید کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان به شهرستان چابهار گفت: هدف از این بازدید بررسی امکانات و تجهیزات بندر شهید بهشتی است تا سرمایه‌گذاران و تجار این کشور تشویق شوند و از طریق بندر چابهار و دریا کالاهای خود را به سایر کشورها ترانزیت کنند.
سیاوش رضوانی دقایقی پیش در بازدید عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در این بازدید به تشریح آخرین وضعیت طرح توسعه بندر شهید بهشتی پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر طرح توسعه بندر شهید بهشتی 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته کارشناسان، استفاده از بندر چابهار ایران برای تجارت افغانستان، سهولت خوبی را فراهم می‌کن؛ این بندر  برای برخی کشورهای آسیای میانه محصور به خشکه از جمله افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان، برای تجارت اهمیت دارد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 422359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *