۰
فرماندار ویژه چابهار در دیدار و دلجویی از خانواده ایتام تحت حمایت کمیته امداد:

نهادها، سازمان ها و دستگاههای اجرایی به وضعیت معیشتی و فرهنگی ایتام توجه ویژه داشته باشند

فرماندار ویژه چابهار گفت: نهادها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی و عموم جامعه به وضعیت معیشتی و فرهنگی ایتام باید توجه ویژه داشته باشند.
ایتام
ایتام
به گزارش چهاربهاران، احمد علی موهبتی در حاشیه دیدار با ایتام این نهاد که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولین شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: وجهه همت کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش برای رسیدگی به وضعیت کودکانی است که سرپرستشان را از دست داده اند و می طلبد دغدغه و نگرش جامعه نیز به این سمت سوق پیدا کند.
وی افزود: باید علاوه بر رسیدگی مادی به وضعیت ایتام، سعی شود از نظر فکری و روحی نیز این کودکان را تحت حمایت قرار داد.
موهبتی در خصوص جایگاه ایتام در قرآن، خاطر نشان کرد: قرآن در بسیاری از آیات با احترام از ایتام یاد کرده است و از سوی دیگر بسیاری از بهترین بندگانش را که همانا امامان و انبیاء هستند، از ایتام انتخاب کرده است.
فرماندار چابهار دستگیری از ایتام از سوی اغنیا را امری ضروری دانست و تصریح کرد: بهترین راه شناسایی ایتام واقعی و نیازمند حمایت، کمیته امداد است که با کار کارشناسی، افراد نیازمند را شناسایی و آنها را اکرام می کند.
مدیر کمیته امداد چابهار ضمن قدردانی از حمایتهای فرماندار چابهار از این نهاد در ارائه هرچه مطلوبتر خدمات به مددجویان، اجرای طرح اکرام و محسنین را گامی موثر در پیشبرد اهداف حمایتی از ایتام و کودکان بد سرپرست عنوان کرد.
صابر اردوان ملاشاهی پائین بودن تعداد حامیان بومی را یکی از مشکلات جذب حامی در شهرستان بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و 450 یتیم تحت حمایت این نهاد است که تنها یک هزار و 450 یتیم از حمایت حامیان بهره مند هستند که مساعدت و همکاری سایر دستگاههای اجرایی شهرستان را جهت جذب حامی بومی، طلب می کند.
در این دیدار ضمن بررسی مسائل و مشکلات ایتام توسط مسئولین شهرستان، بسته های مواد غذایی برای 100 خانوار از مددجویان و ایتام در نظر گرفته شد که به 15 خانوار از ایتام  بصورت نمادین، اهداء شد.
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 422312
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *