۰
گزارش چهاربهاران از برپایی بیمارستانهای صحرایی درمناطق محروم:

ایجاد بیمارستان صحرایی موجب توسعه عدالت در حوزه سلامت و امنیت پایدار می شود/ اشاعه فرهنگ خدمت رسانی وارتقای سلامت توسط سپاه در مناطق محروم

هدف سپاه از ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم توسعه عدالت در حوزه سلامت و اشاعه فرهنگ خدمت رسانی در قشر جامعه پزشکی است.
بیمارستان صحرایی
بیمارستان صحرایی
به گزارش چهاربهاران، ایجاد بیمارستانهای صحرایی چند سالی است که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق محروم کشور با هدف افزایش شاخص های سلامت مردم  فعالیت می کنند.
این خدمات شامل بخش های اورژانس، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی، دندان پزشکی، اعمال جراحی و خدمات مشاوره ای است و به مدت محدودی در این منطقه فعال و ارائه خدمات می کند.
توجه به سلامت مردم کاری نیک وخدایی است
رفع مشکلات بهداشتی و حوزه سلامت جامعه از راهبردهای اصلی دولتهاست چرا که سلامت نقش محوری در زندگی مردم انکارناپذیر است.
سپاه پاسداران پس از دفاع مقدس همواره سعی کرده در همه حوزه های و عرصه های فرهنگی، اقتصادی وبهداشتی نقش مثبت و ارزنده ای ایفا کند ودر حوزه بهداشت با کاری جهاد گونه در صدد کمک به نابسامانی در بخش درمان است وبا نگاهی معنوی و انسان دوستانه معتقد است هر کاری که برای خدا و مردم صورت گیرد همواره  ماندگار و رضایت‌بخش است و توجه به‌سلامتی انسان‌هانیز نمونه‌ای از کار و عمل نیک و خدایی است.
خدمات بهداشتی در مناطق محروم نوعی پدافند غیر عامل در زمان بلایا است
برپایی بیمارستان های صحرایی توسط سپاه پاسداران در مناطق محروم علاوه بر خدمت رسانی به مردم محروم درمناطق مختلف کشور، رزمایش ومانوری برای آمادگی کادر بهداشت و درمان شهرستانها به عنوان پدافند غیرعامل  در زمان و مواقع بلایا و بحرانها است.
از طرفی برپایی بیمارستانهای  صحرایی در مواقع نیاز و ضرورت، در حوادث غیرمترقبه در تمامی نقاط کشور قابل دسترسی و استفاده است.
خدمت به مردم در مناطق محروم، تمرین ایثار و فداکاری، انجام کار تیمی و افزایش آمادگی پزشکان در مواقع بحرانی از اهداف برپایی بیمارستان صحرایی است.
برپایی بیمارستان صحرایی گامی در جهت در ارتقای سلامت و بهداشت مردم
بیمارستان های صحرایی اقدامی بسیار لازم و مهم برای ارائه خدمت در حوزه بهداشت بخصوص در مناطق محروم کشور است؛ مناطقی که ممکن است در کنار بی اطلاعی از خدمات مختلف پزشکی توان و امکان دسترسی جهت  استفاده از امكانات پزشکی را ندارند که برپایی  بیمارستانهای صحرایی می تواند در ارتقای سلامت و بهداشت مردم اين مناطق موثر باشد.
توسعه عدالت در حوزه سلامت و فراهم نمودن امنیت پایدار از اهداف ایجاد بیمارستان صحرایی است
سپاه به عنوان نهادی برآمده از مردم  و با وظیفه خطیر دفاع از ارزشها وآرمانهای حضرت امام و انقلاب اسلامی تشکیل شده و تلاش برای محرومیت زدایی؛ توسعه عدالت در حوزه سلامت و ایجاد امنیت پایدار با اولویت مناطق دور افتاده و محروم، که از خواسته ها و مطالبات اصلی مقام معظم رهبری نیز یکی از تکالیف اصلی این نهاد انقلابی است.
تحول در الگوهای اجتماعی، رفتاری و فرهنگی در مناطق از اقدامات سپاه در حوزه بهداشت ودرمان است
اجرای طرح بیمارستانهای صحرایی در مناطق محروم و استمرار این کار نیک و خداپساندانه  ضمن آماده سازی گروه درمان جامعه پزشکی برای پاسخ گویی به نظام سلامت در کشور خواهد توانست موجب تحول و تغییر در الگوهای رفتاری و فرهنگی ساکنان منطقه در مسائل بهداشت و درمان شود.
/انتهای پیام
 
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 422309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *